Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Vpetost slovenske glasbe v evropski prostor

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.08.00  Humanistika  Muzikologija   

Koda Veda Področje
H320  Humanistične vede  Muzikologija 
Ključne besede
zgodovina glasbe, Slovenija, Evropa, migracije, vplivi
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Organizacije (2) , Raziskovalci (14)
0581  Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  12243  dr. Matjaž Barbo  Muzikologija  Vodja  2004 - 2007  517 
2.  23445  dr. Katarina Bogunović Hočevar  Muzikologija  Mladi raziskovalec  2004 - 2007  64 
3.  24433  dr. Špela Lah  Muzikologija  Mladi raziskovalec  2004 - 2007  35 
4.  13612  dr. Aleš Nagode  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  350 
5.  18952  Lidija Podlesnik Tomašikova  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  72 
6.  21771  dr. Gregor Pompe  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  372 
7.  15699  dr. Leon Stefanija  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  495 
8.  25584  dr. Jernej Weiss  Muzikologija  Mladi raziskovalec  2006 - 2007  454 
0618  Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  21448  dr. Alenka Bagarič  Muzikologija  Mladi raziskovalec  2004 - 2007  63 
2.  06039  mag. Tomaž Faganel  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  429 
3.  17894  Božidara Frelih  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  147 
4.  13137  dr. Metoda Kokole  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  440 
5.  09622  dr. Jurij Snoj  Muzikologija  Raziskovalec  2004 - 2007  299 
6.  18818  mag. Romana Zajc    Tehnični sodelavec  2004 - 2007 
Povzetek
Dosedanje opazovanje zgodovine slovenske glasbe je bilo v zadnjih desetletjih usmerjeno predvsem v odkrivanje tistih zvrsti, ustvarjalcev in prvin glasbenega jezika na Slovenskem nastalih del, ki bi lahko podprle tezo o avtohtonosti slovenske glasbe, oz. obstoju glasbene identitete. Ob tem pa je glasbeno zgodovinopisje prezrlo vrsto zgodovinskih pojavov, ki so prispevali k pretoku glasbenih idej in stilnih novosti v obeh smereh: iz Evropskega prostora na Slovensko in obratno. Prezrta je torej ostala vrsta pomembnih ustvarjalcev, institucij in zvrsti, ki so v svojem času pomembno sooblikovale recepcijo glasbe na Slovenskem ter oplajale njen samosvoj razvoj. Projekt se osredotoča na vrsto obdobij, institucij in posameznih glasbenikov, ki so odločilno prispevali k pretoku glasbenih idej med evropskim in slovenskim prostorom, a do sedaj niso bili primerno raziskani in ovrednoteni. Prvi sklop se posveča enoglasnemu in polifonemu repertoarju do nastopa monodije (srednji vek - konec 16. st.), ki je edini zanesljiv pokazatelj povezanosti med slovenskim in evropskim dogajanjem. V kasnejših stoletjih se raziskave osredotočajo predvsem na posameznike in institucije: v 17. in 18. stoletju na repertoar primorskih mest, ki je bil do danes še neraziskan in prešibko vključen v sintetične preglede zgodovine slovenske glasbe; delovanje G. Gorzanisa odpira pomembno poglavje glasbe plemiških in visokomeščanskih domov, ter njihovo vpetost v mednarodne povezave; raziskava življenja in dela A. Tarsie se posveča osrednjemu na Primorskem delujočemu ustvarjalcu 18. stoletja; raziskava življenja in dela J. K. Dolarja se dotika skladatelja, ki je izjemen predstavnik slovenske baročne ustvarjalnosti v srednjeevropskem prostoru; raziskava delovanja tujih mojstrov na Slovenskem v drugi pol. 18. in v začetku 19. stoletja poskuša osvetliti mednarodne zveze v cerkveni glasbi tega časa; raziskava slovenske instrumentalne glasbe 19. stoletja poskuša odpraviti primanjkljaje iz preteklosti, ko je bilo tej zvrsti, zaradi njene "atipičnosti" in nacionalne neopredeljenosti, namenjene premalo pozornosti; končno poskuša projekt problematizirati čas bližnje preteklosti, ki s svojimi novimi izzivi in glasbeno-sociološkimi pojavi odpira nova vprašanja, zlasti glede vloge slovenske glasbe v z mediji prepleteni globalni družbi prihodnosti.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno