Projekti / Programi
K učinkovitemu posredovanju ekoarhitekturnih vrednot splošni javnosti
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.12.00 |
Družboslovje |
Arhitektura in oblikovanje |
|
Koda |
Veda |
Področje |
T240 |
Tehnološke vede |
Arhitektura, oblikovanje notranjosti |
Organizacije (1)
, Raziskovalci (5)
0791 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
01000 |
dr. Jaka Bonča |
Arhitektura in oblikovanje |
Raziskovalec |
2004 - 2006 |
257 |
2. |
13344 |
dr. Živa Deu |
Arhitektura in oblikovanje |
Raziskovalec |
2004 - 2006 |
998 |
3. |
10121 |
dr. Vojko Kilar |
Arhitektura in oblikovanje |
Raziskovalec |
2004 - 2006 |
407 |
4. |
18717 |
Igor Seljak |
Arhitektura in oblikovanje |
Raziskovalec |
2004 - 2006 |
76 |
5. |
12101 |
dr. Tadeja Zupančič |
Arhitektura in oblikovanje |
Vodja |
2004 - 2006 |
462 |
Povzetek
Raziskava proučuje povezanost vidikov sporazumevanja med so-oblikovalci prostora. Razvija metodološka orodja za izboljšanje projektov, pri katerih v procesu načrtovanja sodeluje lokalna skupnost oz. laični posamezniki, s pomočjo informacijske in komunikacijske tehnologije. Sodobni primeri projektov procesa prenove v lokalnem merilu kažejo na situacije in težave pri dialogu med -strokovnjaki- in -uporabniki- in nas napeljujejo k problemom uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije. Raziskava je usmerjena h količinskemu in kakovostnemu opisu razlik, kako javnost in strokovnjaki dojemajo in razumejo predstavitve arhitekture v široki paleti možnosti. Proučuje natančnost in učinkovitost predstavitve arhitekture. Izhaja iz predpostavke o obstoju načel, po katerih je mogoče izbojšati njuno povezanost. Omenjena predpostavka je bila predhodno preverjena s proučitvijo razlik v razumevanju konceptnih in izkustvenih predstavitev. Poskusi predlagane raziskave najprej kažejo razlike med fizičnim in virtualnim okoljem glede na opazovalčevo vnaprejšnje poznavanje fizičnega okolja. Drugi del poskusov kaže, kako vplivajo sekvence in različne kombinacije predstavitev in oblik komunikacij na učinkovitost vizualnega uporabniškega vmesnika (VUV) za arhitekturno izobraževanje javnosti. Rezultati bodo pokazali, kako najprimerneje uporabimo in kombiniramo predstavitve v posredovanju točne informacije o prostorskem okolju med strokovnjakom in uporabnikom. Vodili bodo k razvoju temeljnega prispevka raziskave: metodološkega sistema za vrednotenje sedanjih arhitekturno-oblikovalskih, predstavitvenih oz. izobraževalnih orodij in za razvoj novih orodij, predvsem za stalno izobraževanje o vrednotah ekološke arhitekture.