Projekti / Programi
Razvoj IKT pripomočkov za podporo razumevanju naravoslovnih in kemijskih pojmov ter poglabljanju procesnih znanj
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.00 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
|
Koda |
Veda |
Področje |
S271 |
Družboslovje |
Specialna didaktika |
naravoslovno izobraževanje, IKT, vizualizacijska orodja, zaznava, razumevanje, naravoslovni pojmi, kemijski pojmi
Organizacije (2)
, Raziskovalci (11)
0588 Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
18741 |
dr. Iztok Devetak |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2004 - 2007 |
687 |
2. |
04810 |
dr. Saša Aleksej Glažar |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2004 - 2007 |
1.273 |
3. |
12552 |
dr. Dušan Krnel |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2004 - 2007 |
1.014 |
1555 Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta
Povzetek
Razumevanje naravoslovnih pojmov in procesov temelji na obvladovanju tako deklarativnih znanj posameznih naravoslovnih disciplin, kakor tudi na obvladovanju proceduralnih znanj, ki bistveno prispevajo k razvoju mišljenja in olajšajo transfer znanja v različna delovna okolja, kar potrjuje izredno široka zaposljivost diplomantov naravoslovnih in tehnoloških usmeritev. Vendar interes mladih zaradi vrste vzrokov za študij naravoslovja in tehnologije v zadnjih letih močno upada, slabšata pa se tudi kvaliteta in motivacija vpisanih srednješolcev na omenjene smeri. Tako stanje dolgoročno gotovo ni obetavno za Slovenijo, ki šele išče svoje mesto v Evropski skupnosti, ker vodi v tehnološko stagnacijo in odvisnost. Zato želimo v predlaganem raziskovalnem projektu v sklopu celovite vertikale naravoslovnega izobraževanja, ki se začne že v prvi triadi devetletne osnovne šole in se kasneje v osmem razredu in na višjih ravneh šolanja razčleni v tri ključne naravoslovne predmete, preučiti vpliv kognitivnega razvoja na dojemanje pojmovne strukture stroke in izbrati vsebine, pri katerih je mogoče pouk naravoslovja združiti s pospeševanjem miselnega razvoja. Na tej osnovi bomo razvili didaktične pristope, temelječe na uporabi informacijsko - komunikacijske tehnologije (IKT). Na višji ravni želimo preučiti vplive statičnih in dinamičnih vizualizacijskih elementov na poglobljeno razumevanje kemijskih pojmov in procesov ter sposobnost učencev in dijakov za miselne manipulacije z vizualizacijskimi elementi. Rezultati projekta bodo prispevali k posodobitvi didaktike poučevanja naravoslovja in kemije (didaktični priročniki, seminarji za učitelje, diagnostični testi), k zasnovi na, IKT temelječih, učnih sredstev za učence in dijake za dvig kvalitete znanja, k posodabljanju dodiplomskih in podiplomskih programov izobraževanja učiteljev naravoslovja in kemije, kar bo prispevalo k dodani vrednosti naravoslovnega - kemijskega izobraževanja.