Projekti / Programi
01. januar 1999
- 31. december 2003
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.09.00 |
Družboslovje |
Psihologija |
|
3.03.00 |
Medicina |
Nevrobiologija |
|
Koda |
Veda |
Področje |
S260 |
Družboslovje |
Psihologija |
S261 |
Družboslovje |
Diferencialna in individualna psihologija |
S262 |
Družboslovje |
Razvojna psihologija |
S263 |
Družboslovje |
Socialna psihologija |
S264 |
Družboslovje |
Uporabna in eksperimentalna psihologija |
S266 |
Družboslovje |
Industrijska psihologija |
osebnost, osebnostni razvoj, kognitivni procesi, kognitivne sheme, kognitivni razvoj, učenje, stališča, vrednote, organizacijska kultura, stres, psihosocialni stres, odvisnost, rizično obnašanje, inteligentnost, umetna inteligenca, ustvarjalnost, multivariatne analize
Organizacije (1)
, Raziskovalci (25)
0581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
Povzetek
Program zajema temeljne znanstvene raziskave za razvoj psihologije in njenih panog. Osrednji problemi teh raziskav bodo:- raziskovanje kognitivnih in drugih psiholoških vidikov osebnosti, njenega delovanja in razvoja (oblikovanje modelov osebnostnega in kognitivnega delovanja /delovanja kognitivnih shem/, kognitivnega modela osebnosti; modelov osebnostnega razvoja, njegovih genetskih in miljejskih determinant, kognitivnega razvoja in igralnega razvoja; raziskovanje oblikovanja osebnosti v šolski situaciji s proučevanjem sodobnih psiholoških pristopov na področju učenja in poučevanja z vidika kognitivnih, emocionalnih in socialnih procesov; razvijanje kognitivnega ergonomskega modela; integracija psiholoških spoznanj v teoretske modele kognitivne znanosti; razvijanje novih metodoloških modelov, tehnik in metod raziskovanja),- raziskovanje psihološke in psihosocialne problematike preobrazbenih procesov, spreminjanja miselnosti, stališč, prepričanj, vrednot in vrednotnih usmeritev ob tranziciji, vstopanju Slovenije v EU in v procese globalizacije in ob integriranju Slovenije v informacijsko družbo in njene tržno gospodarske tokove (oblikovanje socialno psiholoških modelov in paradigem, modelov razvoja in delovanja vrednot, z iskanjem komparativnih prednosti Slovenije in dejavnikov, ki pozitivno ali negativno vplivajo na ohranjanje in utrjevanje nacionalne in državne samobitnosti; raziskovanje vpliva nacionalne in organizacijske kulture na učinkovitost vodenja; raziskovanje psiholoških vidikov stresnosti, kvalitete življenja, zdravja, telesne kulture in športa, alkoholizma, odvisnosti, migracijskih tokov, starostnega prestrukturiranja populacije, upokojevanja, zaposlovanja...).
Pomen za razvoj znanosti
Raziskovalni problemi programa se organsko vključujejo v aktualne in perspektivne teme raziskovanj v svetovni psihologiji, posegajo pa tudi na interdisciplinarna znanstvena področja, ki postajajo aktualna šele v zadnjem času (npr. področje kognitivne znanosti, psihogenetske raziskave...). Ob tem so v raziskovalnem programu zajeti predvsem tisti problemi, kjer je pričakovati zares tvorno vključevanje in bistvene prispevke našega znanstvenega potenciala, še posebno takrat, ko gre za sodelovanje z raziskovalci v razvitem svetu in drugod v tujini in za povezave z raziskovalnimi projekti, ki potekajo v prominantnih raziskovalnih centrih in ustanovah v svetu. Pomen pa vidimo tudi v raziskovanju tistih vprašanj, ki jih nikjer drugje ne raziskujejo, ker so nacionalno in kulturno specifična in jih mora slovenska psihologija kot specificum prispevati v svetovno zakladnico psiholoških spoznanj.
Pomen za razvoj Slovenije
Program je za slovenski prostor pomemben zzaradi naslednjega:- omogoča in spodbuja nadaljnji razvoj psihologije kot znanstvene discipline in razvoj njenih meddisciplinskih povezav pri tem pa nadaljuje že uveljavljeno tradicijo psihološkega raziskovanja pri nas, - tvorno vključuje slovensko psihologijo v globalni razvoj psihologije,- usmerja se na vprašanja in probleme psihologije, ki so (in bodo verjetno še dlje časa) zelo aktualni pri nas tako s teoretičnega kot z aplikativnega vidika (modeli osebnosti in kognitivnega razvoja, proučevanje miselnosti in modeli vrednot; proučevanja pristopov k poučevanju; raziskovanje dejavnikov vodenja; raziskovanje psiholoških dejavnikov preobrazbenih procesov, informatizacije, globalizacije, integracije v EU; raziskovanje vplivov in stresov, ki izvirajo iz načina življenja, zdravstvenih in telesno kulturnih razmer, populacijskih gibanj, odnosov med spoloma idr.) - spodbuja čedalje večjo vpetost psiholoških spoznanj v druge stroke in refleksijo nepsiholoških spoznanj v psihologijo
Najpomembnejši znanstveni rezultati
Zaključno poročilo
Najpomembnejši družbeno–ekonomsko in kulturno relevantni rezultati
Zaključno poročilo