Nalaganje ...
Mednarodni projekti vir: SICRIS

Glasbeno izobraževanje otrok/mladostnikov z motnjo avtističnega spektra

Organizacije (1) , Raziskovalci (1)
0868  Univerza v Ljubljani Akademija za glasbo
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  23429  dr. Katarina Habe  Psihologija  Vodja  2019  344 
Povzetek
Namen projekta je razvijanje glasbenega potenciala otrok in mladostnikov z motnjo avtističnega spektra (MAS). Motnje vtističnega spektra lahko opredelimo kot vse življenje trajajoče razvojne nevrološke motnje, za katere so značilni predvsem primanjkljaji na področju čustveno-socia, nega razvoja in se kažejo tudi na oodročju izvršilnih funkcij. Število otrok z MAS narašča, glasbena dejavnost pa je eden izmed najbolj učinkovitih didaktičnih pristopov dela s to populacijo (Ockelford, 2016). Glasbeno področje je namreč pogostokrat "močno" področje otrok z MAS, s spodbujanjem katerega lahko izjemno pozivno transferno vplivamo na napredek na vseh ostalih področjih njihovega celostnega razvoja, hkrati pa ima ukvarjanje z glasbo zanje tudi terapevtsko vednost. Cilj projekta je predstaviti primer dobre prakse interdisciplinarnega timskega dela pri glasbenem izobraževanju otrok in mladostnikov z MAS, kot ene izmed skupin otrok s posebnimi potrebami, saj se v pedagoški praksi pojavlja problem pomanjkanja ustrezno kvalificiranega kadra za poučevanje glasbene teorije in inštrumenta otrok te populacije. V okviru projekta želimo poudariti nujnost dopolnitve učnih načrtov s praktičnimi vsebinami s področja poučevanja otrok s posebnimi potrebami za vse profile študentov, ki jih bodo poučevali glasbo, pri čemer želimo dati poudarek predvsem na izbor ustreznih didaktičnih pristopov. Na področju poučevanja glasbe otrok s posebnimi potrebami primanjkuje gradiv v slovenščini, zato želimo s pomočjo priprave priročnika o poučevnju glasbe otrok z MAS zapolniti to vrzel.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno