Mednarodni projekti
Glasbeno izobraževanje otrok/mladostnikov z motnjo avtističnega spektra
Organizacije (1)
, Raziskovalci (1)
0868 Univerza v Ljubljani Akademija za glasbo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
23429 |
dr. Katarina Habe |
Psihologija |
Vodja |
2019 |
344 |
Povzetek
Namen projekta je razvijanje glasbenega potenciala otrok in mladostnikov z motnjo avtističnega spektra (MAS). Motnje vtističnega spektra lahko opredelimo kot vse življenje trajajoče razvojne nevrološke motnje, za katere so značilni predvsem primanjkljaji na področju čustveno-socia, nega razvoja in se kažejo tudi na oodročju izvršilnih funkcij. Število otrok z MAS narašča, glasbena dejavnost pa je eden izmed najbolj učinkovitih didaktičnih pristopov dela s to populacijo (Ockelford, 2016). Glasbeno področje je namreč pogostokrat "močno" področje otrok z MAS, s spodbujanjem katerega lahko izjemno pozivno transferno vplivamo na napredek na vseh ostalih področjih njihovega celostnega razvoja, hkrati pa ima ukvarjanje z glasbo zanje tudi terapevtsko vednost. Cilj projekta je predstaviti primer dobre prakse interdisciplinarnega timskega dela pri glasbenem izobraževanju otrok in mladostnikov z MAS, kot ene izmed skupin otrok s posebnimi potrebami, saj se v pedagoški praksi pojavlja problem pomanjkanja ustrezno kvalificiranega kadra za poučevanje glasbene teorije in inštrumenta otrok te populacije. V okviru projekta želimo poudariti nujnost dopolnitve učnih načrtov s praktičnimi vsebinami s področja poučevanja otrok s posebnimi potrebami za vse profile študentov, ki jih bodo poučevali glasbo, pri čemer želimo dati poudarek predvsem na izbor ustreznih didaktičnih pristopov. Na področju poučevanja glasbe otrok s posebnimi potrebami primanjkuje gradiv v slovenščini, zato želimo s pomočjo priprave priročnika o poučevnju glasbe otrok z MAS zapolniti to vrzel.