Mednarodni projekti
Inovativni glasbeno-didaktični pristopi z elementi glasbene terapije pri delu z otroki in mladostniki s čustveno vedenjskimi težavami
Organizacije (1)
, Raziskovalci (1)
0868 Univerza v Ljubljani Akademija za glasbo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
23429 |
dr. Katarina Habe |
Psihologija |
Vodja |
2018 |
344 |
Povzetek
Projekt IGDP je bil zasnovan kot prvi bolj obsežen praktičen in raziskovalni projekt uporabe inovativnih kombinacij glasbene umetnosti z drugimi sorodnimi področji dela z ranljivimi skupinami. Eden izmed ključnih ciljev projekta IGDP je bil predvsem seznaniti in usposobiti študente različnih poklicnih profilov (bodoči akademski glasbeniki, vzgojitelji, socialni delavci, specialni pedagogi in psihologi) za uporabo elementov s področja razmeroma mlade stroke glasbene terapije pri delu z otroki/mladostniki s ČVT in jih spodbuditi h kreativni uporabi glasbe pri delu z otroki/mladostniki s ČVT. Prav tako smo želeli s prepletanjem različnih strok opozoriti na pomen timskega dela. Želeli smo izpostaviti pomen vpetosti vzgojno-izobraževalnih ustanov (fakultet) v socialno okolje in na pomen prenašanja teoretičnih znanj v prakso že tekom študijskega procesa. Ob izvedbi projekta so bili študenti vključeni tudi v proces supervizije, s čimer smo opozorili na pomen (samo)refleksije v procesu dela, ki je ključna pri spremljanju doseganja učinkov dejavnosti in hkrati pri fleksibilnem sprotnem načrtovanju novih dejavnosti. Študenti so tekom projekta IGDP dobili vpogled v delovanje različnih zavodov (materinski dom, varna hiša, Mladinski center Rakitna), se seznanili z realnimi problemi načrtovanja dejavnosti v okviru zavodov in s potrebo po izjemni fleksibilnosti pri izvedbi tovrstnih dejavnosti. Študenti so se ob izvedbi delavnic naučili tudi sprotnega spremljanja dejavnosti s pomočjo dnevniških zapiskov in evalvacijskih check list. Vključeni so bili v pripravo priročnika in se urili v pisanju strokovnih in znanstveno raziskovalnih prispevkov. Poudarek projekta je bil tudi v iskanju novih načinov dela z otroki/mladostniki s ČVT.
Na podlagi rezultatov izpolnjevanja zaključnega vprašalnika za študente o pridobljenih kompetencah v projektu IGDP (dodano v prilogi) ugotavljamo, da so študenti pridobili raznolik in obsežen nabor kompetenc. Zastavljeni cilji so bili večinoma izpolnjeni, le pri izdelavi dokončne različice priročnika nam je zmanjkalo časa, zato v projektni dokumentaciji dodajamo delovno različico. Prav tako sta oba članka (strokovni in znanstveno raziskovalni) še v pripravi.
Preko izvedenega projekta IGDP ugotavljamo, kako široke razsežnosti učinkov s seboj nosijo glasbene dejavnosti. Opazili smo tudi, da je tovrstnih dejavnosti premalo in da se kaže potreba po večji vpetosti glasbene terapije v različnih zavodih pri delu z otroki/mladostniki s ČVT v Sloveniji. Hkrati ugotavljamo, da lahko z glasbenimi dejavnostmi dosežemo učinke pri heterogenih skupinah otrok s posebnimi potrebami in obenem s pomočjo glasbenih dejavnosti omogočimo inkluzijo teh otrok v običajne učne programe..
Potreba po tovrstnih glasbenih delavnicah obstaja tako znotraj zavodov, kot tudi v vrtcih, šolah, saj tako naša kot tudi številne že izvedene tuje raziskave kažejo na pozitivne učinke raznolikih glasbenih dejavnosti na celostni razvoj otroka/mladostnika. Glasbena dejavnost lahko učinkuje po eni strani kot varovalni dejavnik za posameznika, po drugi strani pa deluje terapevtsko. Predstavlja nam orodje, s katerim lahko dosežemo širok spekter »motenj«, zaobjame starostno različne populacije in se preko univerzalne govorice glasbe dotakne slehernega posameznika.