Mednarodni projekti
Ustvarjanje družbenega učinka s prilagojenimi digitalnimi oblikami poučevanja – CSI: CustomDigiTeach
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
6.04.00 |
Humanistika |
Etnologija |
|
Koda |
Veda |
Področje |
S220 |
Družboslovje |
Kulturna antropologija, etnologija |
Poučevanje, digitalizacija, učni modeli, družbeni učinek
Organizacije (2)
, Raziskovalci (5)
0581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
54077 |
dr. Blaž Bajič |
Antropologija |
Raziskovalec |
2021 - 2023 |
116 |
2. |
20325 |
dr. Mateja Habinc |
Etnologija |
Raziskovalec |
2021 - 2023 |
554 |
3. |
22414 |
dr. Jaka Repič |
Antropologija |
Raziskovalec |
2021 - 2022 |
418 |
4. |
51379 |
dr. Veronika Zavratnik |
Etnologija |
Vodja |
2021 - 2023 |
122 |
2716 Inovacijsko - razvojni inštitut Univerze v Ljubljani
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
27631 |
dr. Dan Podjed |
Etnologija |
Raziskovalec |
2021 - 2023 |
711 |
Povzetek
Najnovejša agenda za modernizacijo visokega šolstva Evropske komisije poudarja, da morajo visokošolske ustanove (VŠU) poleg ekonomskega igrati tudi pomembno vlogo v družbi. Vendar mehanizmi za družbeno vpetost na univerzah še niso dovolj razviti – v primerjavi z enotami za prenos tehnologij je še vedno manj enot, ki bi se ukvarjale z družbenim vključevanjem. Posledično je poudarek še vedno predvsem na sodelovanju z gospodarstvom, manj pa na gradnji skupnosti in sodelovanju z nevladnimi organizacijami.
Pandemija Covid-19 je dodatno poudarila pomen družbenega angažmaja VŠU. V času negotovosti in destabilizacije je podpora znanosti širši družbi še posebej pomembna, zlasti pri reševanju izzivov, kot so socialna izključenost starejših, ki jih je pandemija še okrepila. Hkrati pa je nastala potreba po novih oblikah digitalnega vključevanja skupnosti, ki jih je možno vključiti v poučevanje – vendar njihova izvedba za VŠU predstavlja velik izziv.
Projekt CSI: CustomDigiTeach se osredotoča prav na ta izziv: kako z digitalnimi učnimi oblikami ustvariti družbeni učinek. Prepoznane so tri ključne ovire: pomanjkanje enostavno izvedljivih digitalnih formatov poučevanja, pomanjkanje kompetenc za oblikovanje vsebin z družbenim učinkom ter neobstoj univerzalne rešitve, ki bi ustrezala različnim družbenim kontekstom.
Da bi to presegel, projekt združuje strokovno znanje s področja prenosa znanosti v družbo in digitalne pedagogike ter razvija digitalni konfigurator, ki bo predavateljem pomagal oblikovati prilagojene digitalne učne formate. Na tej osnovi bodo nastali DSIG-tečaji (Digital Social Impact Generator), ki bodo predavateljem omogočili, da izobraževalne vsebine prilagodijo konkretnim družbenim izzivom ter ob tem krepijo svojo vlogo kot družbeno angažiranih izobraževalcev.
Hkrati bodo DSIG-tečaji študentom omogočili aktivno sodelovanje pri reševanju dejanskih izzivov, kar presega klasični spletni pouk in spodbuja njihovo podjetnost, kritično razmišljanje ter družbeno odgovornost. Projekt temelji na iterativnem razvojnem pristopu, ki vključuje stalne povratne informacije uporabnikov, ter vključuje tudi koncept delavnic za širjenje in prenos znanja, kar omogoča dolgoročno uporabo rezultatov projekta tudi izven projektnega konzorcija in v širšem evropskem visokošolskem prostoru.
Pomen za razvoj znanosti
Projekt Creating Social Impact through Customized Digital Teaching Formats (CSI: CustomDigiTeach) predstavlja prispevek k razvoju znanosti, saj krepi vlogo visokošolskih ustanov kot družbeno odgovornih akterjev. V ospredje postavlja potrebo po izboljšanju prenosa znanstvenega znanja v širšo družbo, še posebej v luči izzivov, ki jih je prinesla pandemija Covid-19. Z razvojem digitalnega konfiguratorja, ki omogoča oblikovanje prilagojenih digitalnih učnih formatov z družbenim učinkom, projekt ponuja konkretna orodja za integracijo znanstvenih spoznanj v izobraževalne procese. S tem omogoča visokošolskim učiteljem in študentom aktivno sodelovanje pri reševanju aktualnih družbenih izzivov, spodbuja inovativne pedagoške pristope ter krepi povezave med akademsko sfero in lokalnimi skupnostmi. Projekt tako ne le prispeva k razvoju digitalnih kompetenc in pedagoških inovacij, temveč tudi vzpostavlja model za družbeno relevantno znanost, ki se odziva na kompleksne potrebe sodobne družbe.
Pomen za razvoj Slovenije
Projekt Creating Social Impact through Customized Digital Teaching Formats (CSI: CustomDigiTeach) ima pomembno vlogo za razvoj Slovenije, saj krepi zmožnost slovenskega visokošolskega prostora za odzivanje na sodobne družbene izzive in spodbuja aktivno povezovanje znanosti z družbo. Vključitev slovenskih partnerjev, kot sta Univerza v Ljubljani in Inovacijsko-razvojni inštitut Univerze v Ljubljani, omogoča neposreden prenos evropskih znanj, orodij in dobrih praks v nacionalno izobraževalno okolje. Projekt spodbuja razvoj digitalnih in pedagoških kompetenc visokošolskih učiteljev ter prispeva k večji vključenosti študentov v reševanje konkretnih lokalnih izzivov, kar krepi njihovo družbeno odgovornost, podjetniško razmišljanje in pripravljenost na delovanje v hitro spreminjajočem se svetu. Z oblikovanjem učnih vsebin, ki so prilagojene specifičnim potrebam slovenskega prostora, projekt podpira tudi cilje trajnostnega razvoja, vključevanje ranljivih skupin ter dolgoročno krepitev družbene kohezije. S tem pomembno prispeva k sodobni, vključujoči in inovativni Sloveniji, ki temelji na znanju, sodelovanju in družbeni odgovornosti.
Avdiovizualni viri (3)