Nalaganje ...
Mednarodni projekti vir: SICRIS

Kulturni turizem kot orodje za trajnostni razvoj podeželskih območij

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.00.00  Družboslovje     

Koda Veda Področje
S000  Družboslovje   
Ključne besede
destinacijski marketing, lokalna identiteta, trajnostni razvoj
Organizacije (1) , Raziskovalci (3)
3045  Univerza v Mariboru, Fakulteta za turizem
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  10413  dr. Marko Koščak  Ekonomija  Raziskovalec  2021 - 2023  362 
2.  52252  dr. Vita Petek  Družboslovje  Raziskovalec  2021 - 2023  110 
3.  37773  dr. Jasna Potočnik Topler  Jezikoslovje  Vodja  2021 - 2023  502 
Povzetek
V okviru projekta sodelujoči raziskovalci držav Slovenije in Črne Gore prispevajo svoja znanja in izkušnje, ki zajemajo cel spekter destinacijskega menedžmenta od preverjanja nosilnosti destinacije do destinacijskega marketinga, in oblikujejo smernice za nadaljnji razvoj kulturnega turizma, tudi v smislu načrtovanja turističnega produkta, ki bo vključeval posebnosti, dediščino in turistične deležnike obeh držav. Vključevanje naravnih virov (reke, vode, hribovje in gore ... ), etnoloških znamenitosti (dvojni kozolec - toplar), literarne dediščine (Prešeren, Njegoš) in kulturnih znamenitosti (gradovi, samostani) in kulinaričnih posebnosti je v ospredju oblikovanja predlogov novih turističnih produktov in doživetij. Med cilji projekta sta tudi krepitev lokalne identitete in povezovanje lokalnih deležnikov, zato oblikujemo tematska kulturna doživetja in poti, saj je mogoče s kakovostno vsebino povezati različne generacije, hkrati pa omogočiti vključenost lokalnih deležnikov v razvoj turizma, kar je temelj trajnostnega razvoja destinacij. Slovenija in Črna gora imata izjemne pogoje za razvoj vinskega turizma, zato bomo skozi projektno raziskovanje razmišljali tudi o vsebinski zapolnitvi številnih vinskih poti, ki že obstajajo, za različne tipe turistov (mogoče so tudi vinske poti v kombinaciji z oljčno potjo, kjer bi se turisti preizkusili kot vinogradniki in oljkarji). V projektu raziskujemo možnosti za oblikovanje skupnih zgodb (dediščinski turizem) in skupnih turističnih produktov, ki se lahko tržijo samostojno v vsaki državi posebej ali kot povezana zgodba.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno