Mednarodni projekti
Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities
Koda |
Veda |
Področje |
T280 |
Tehnološke vede |
Tehnologija cestnega prevoza |
Organizacije (1)
, Raziskovalci (1)
0797 Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
05521 |
dr. Marjan Lep |
Gradbeništvo |
Vodja |
2011 - 2013 |
495 |
Povzetek
Večina prevoza se začne in konča v urbanih območjih, zato bi morala ta zagotavljati učinkovite povezave za prometna omrežja. Mesta/regije ATTAC (pomembna vozlišča v prometnem omrežju EU) se soočajo z naraščajočimi potrebami po mobilnosti, intenzivno suburbanizacijo, vse večjimi prometnimi tokovi in zastoji. To je privedlo do slabe dostopnosti teh regij in zunanjih učinkov, ki negativno vplivajo na okolje. Eden glavnih razlogov za zastoje v območjih ATTAC je vse večja uporaba osebnih avtomobilov. Zmanjšanje uporabe avtomobilov in prehod na trajnostne načine prevoza bi bil ključen, vendar javni prevoz (JP) uporabniki pogosto dojemajo kot neudoben in tog. Zato je konzorcij ATTAC (lokalne/regionalne oblasti JP, ponudniki storitev, oblikovalci politik in mreže, ki delujejo na področju urbane mobilnosti: 9 partnerjev iz ESRR + 8 pridruženih strateških partnerjev) postavil specifični cilj uvajanja privlačnih in trajnostnih rešitev/storitev JP v svojih regijah, kar bo pomembno prispevalo k povečanju uporabe JP. Partnerji bodo delovali na treh medsebojno povezanih tematskih področjih za ustvarjanje konkretnih rezultatov in pripravo naložb: Delovne skupine bodo preučevale inovativna orodja na področju 1) prilagodljivih rešitev JP, 2) integriranega sistema vozovnic/pametnih kartic in 3) inteligentnih informacijskih sistemov za potnike. Skupno opredeljene rešitve na vseh področjih bodo testirane kot pilotni projekti/študije za preizkušanje uporabnosti idej v različnih lokalnih okoljih, s čimer bodo potrjena čezmejna prizadevanja za reševanje lokalnih izzivov. Rezultati testiranj in drugi rezultati projekta bodo vključeni v orodjarno urbane mobilnosti (MT), osrednji rezultat projekta ATTAC: zbirka dobrih strategij/orodij za to, da bi mesta/regije JV Evrope postale učinkovita vozlišča čezmejne dostopnosti. Izvajanje ukrepov MT na lokacijah ATTAC (preko trajnostnih načrtov urbane mobilnosti) bo zmanjšalo zastoje in omogočilo prost pretok prometa v prometnih vozliščih JV Evrope, kar bo prispevalo k splošnemu cilju ATTAC: zmanjševanju ozkih grl v prometnih koridorjih EU.