Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Umetnost med dvema ognjema. Nacistično plenjenje umetnin na zasedenem slovenskem ozemlju v letih 1941–1945 v luči kulturnega genocida

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.09.00  Humanistika  Umetnostna zgodovina   

Koda Veda Področje
6.04  Humanistične vede  Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje umetnosti, glasba) 
Ključne besede
druga svetovna vojna, nacizem, okupacija, transfer umetnin, plenjenje umetnin, kulturni genocid, Slovenija
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
219,36
A''
106,46
A'
106,46
A1/2
186,46
CI10
0
CImax
0
h10
0
A1
0,84
A3
0
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS 
Scopus 
Organizacije (1) , Raziskovalci (1)
0618  Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  39187  dr. Anja Milič Iskra  Umetnostna zgodovina  Vodja  2024 - 2025  41 
Povzetek
Umetnost med dvema ognjema. Nacistično plenjenje umetnin na zasedenih slovenskih ozemljih v letih 1941–1945 v luči kulturnega genocida je podoktorski raziskovalni projekt, ki naslavlja problematiko, staro kot je človeštvo samo, in katere značilnosti lahko opazujemo tudi v sodobnih političnih in vojnih konfliktih. V pričujočem projektu bo obravnavano nemško plenjenje umetnin na okupiranih ozemljih današnje Slovenije (Spodnja Štajerska, Zasedena območja Koroške in Kranjske ter Ljubljanska pokrajina/Operacijska cona Jadransko primorje). V oziru do zastavljenih ciljev bodo raziskani mehanizmi nemškega plenjenja umetnostne dediščine, pravna podlaga zaplemb, institucionalni in personalni vidiki plenjenja umetnin ter usoda zaplenjenih umetniških del na obravnavanih ozemljih. Fenomen nemškega plenjenja umetnostne dediščine na ozemlju današnje Slovenije bo postavljen v širši evropski kontekst, obenem pa bo raziskan v kontekstu nacistične politične apropriacije kulturne dediščine oz. kulturnega genocida, ki ga je izvajala nemška nacionalsocialistična politika. Raziskava v okviru pričujočega projekta bo posegla na znanstvena področja umetnostne zgodovine, zgodovine, kulturne zgodovine in zgodovine spomina, zato bo uporabljen multidisciplinarni metodološki pristop. Prvenstveno bo raziskava temeljila na kritični analizi primarnih virov in umetnostnozgodovinski analizi umetnostnega gradiva. Glavni rezultat projekta bo izdaja znanstvene monografije, ki bo predstavljala nadaljevanje in nadgradnjo raziskave, ki jo je prijaviteljica projekta opravila v okviru svoje doktorske raziskave. Ker je bila obravnavana problematika doslej raziskana le parcialno bo pričujoči projekt zapolnil vrzel, ki obstaja v obstoječi umetnostnozgodovinski in zgodovinski literaturi, hkrati pa bo kot vzorčni primer ponudil iztočnice za nadaljnje raziskave nacističnega plenjenja umetnin na drugih nemških okupiranih ozemljih.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno