Projekti / Programi
Umetnost med dvema ognjema. Nacistično plenjenje umetnin na zasedenem slovenskem ozemlju v letih 1941–1945 v luči kulturnega genocida
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
6.09.00 |
Humanistika |
Umetnostna zgodovina |
|
Koda |
Veda |
Področje |
6.04 |
Humanistične vede |
Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje umetnosti, glasba) |
druga svetovna vojna, nacizem, okupacija, transfer umetnin, plenjenje umetnin, kulturni genocid, Slovenija
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan
12. oktober 2025;
Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje
2020-2024
Podatki za razpise ARIS (
04.04.2019 - Programski razpis,
arhiv
)
Baza |
Povezani zapisi |
Citati |
Čisti citati |
Povprečje čistih citatov |
WoS |
0
|
0
|
0
|
0
|
Scopus |
1
|
0
|
0
|
0
|
Organizacije (1)
, Raziskovalci (1)
0618 Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
39187 |
dr. Anja Milič Iskra |
Umetnostna zgodovina |
Vodja |
2024 - 2025 |
41 |
Povzetek
Umetnost med dvema ognjema. Nacistično plenjenje umetnin na zasedenih slovenskih ozemljih v letih 1941–1945 v luči kulturnega genocida je podoktorski raziskovalni projekt, ki naslavlja problematiko, staro kot je človeštvo samo, in katere značilnosti lahko opazujemo tudi v sodobnih političnih in vojnih konfliktih. V pričujočem projektu bo obravnavano nemško plenjenje umetnin na okupiranih ozemljih današnje Slovenije (Spodnja Štajerska, Zasedena območja Koroške in Kranjske ter Ljubljanska pokrajina/Operacijska cona Jadransko primorje). V oziru do zastavljenih ciljev bodo raziskani mehanizmi nemškega plenjenja umetnostne dediščine, pravna podlaga zaplemb, institucionalni in personalni vidiki plenjenja umetnin ter usoda zaplenjenih umetniških del na obravnavanih ozemljih. Fenomen nemškega plenjenja umetnostne dediščine na ozemlju današnje Slovenije bo postavljen v širši evropski kontekst, obenem pa bo raziskan v kontekstu nacistične politične apropriacije kulturne dediščine oz. kulturnega genocida, ki ga je izvajala nemška nacionalsocialistična politika. Raziskava v okviru pričujočega projekta bo posegla na znanstvena področja umetnostne zgodovine, zgodovine, kulturne zgodovine in zgodovine spomina, zato bo uporabljen multidisciplinarni metodološki pristop. Prvenstveno bo raziskava temeljila na kritični analizi primarnih virov in umetnostnozgodovinski analizi umetnostnega gradiva. Glavni rezultat projekta bo izdaja znanstvene monografije, ki bo predstavljala nadaljevanje in nadgradnjo raziskave, ki jo je prijaviteljica projekta opravila v okviru svoje doktorske raziskave. Ker je bila obravnavana problematika doslej raziskana le parcialno bo pričujoči projekt zapolnil vrzel, ki obstaja v obstoječi umetnostnozgodovinski in zgodovinski literaturi, hkrati pa bo kot vzorčni primer ponudil iztočnice za nadaljnje raziskave nacističnega plenjenja umetnin na drugih nemških okupiranih ozemljih.