Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Estetika in strategije spominjanja v popularni kulturi: murali, film in popularna glasba kot spominsko delo

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.06.00  Humanistika  Kulturologija   

Koda Veda Področje
6.04  Humanistične vede  Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje umetnosti, glasba) 
Ključne besede
Spominsko delo, popularna kultura, mediji, murali, film, popularna glasba, postjugoslovanske kulture spominjanja
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
7.010,24
A''
1.331,81
A'
3.674,84
A1/2
4.814,84
CI10
435
CImax
132
h10
8
A1
25,23
A3
0,98
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  39  203  194  4,97 
Scopus  61  294  278  4,56 
Organizacije (2) , Raziskovalci (9)
0582  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  54014  Robert Bobnič  Sociologija  Raziskovalec  2023 - 2025  86 
2.  57331  Neža Geč    Tehnični sodelavec  2023 - 2025 
3.  35496  dr. Jernej Kaluža  Politične vede  Raziskovalec  2023 - 2025  218 
4.  35972  dr. Natalija Majsova  Kulturologija  Vodja  2023 - 2025  247 
5.  52310  Maruška Nardoni  Sociologija  Raziskovalec  2023 - 2025  34 
6.  54010  dr. Jasmina Šepetavc  Sociologija  Raziskovalec  2023 - 2025  127 
7.  12071  dr. Mitja Velikonja  Kulturologija  Raziskovalec  2023 - 2025  837 
0581  Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  51416  dr. Nina Cvar  Kulturologija  Raziskovalec  2023 - 2025  167 
2.  55121  dr. Gal Kirn  Kulturologija  Raziskovalec  2023 - 2025  214 
Povzetek
Popularna kultura (npr. proza, poezija, popularna glasba, film, stripi, murali, memi, pa tudi različne platforme za produkcijo, diseminacijo in recepcijo teh popularnokulturnih fenomenov) podaja zgodbe o preteklosti, opremljene z barvami, zvoki in protagonisti. V postjugoslovanskem prostoru je kolektivni in kulturni spomin (predvsem na dogodke in obdobja, kot so druga svetovna vojna, komunizem, vojne po razpadu Jugoslavije) tako po eni strani predmet institucionalnih poskusov uveljaviti hegemonske narative političnih elit, po drugi strani pa tudi predmet razprav na področju popularne kulture. V projektu želimo raziskati spominsko estetiko in strategije spominjanja na področju popularne kulture ter preučiti odnose spominskega dela »od spodaj« z institucionaliziranimi oblikami kolektivnega in kulturnega spomina. Interdisciplinarna ekipa bo raziskovala kolektivni spomin v postjugoslovanskem prostoru onkraj binarizma travme in nostalgije, pri čemer bo analizirala mehanizme politike spomina v popularno-kulturni produkciji na Hrvaškem in v Sloveniji, kot tudi v primerjalni in regionalni perspektivi. Cilj projekta je tudi razvoj orodij in metod za kulturne in medijske študije spomina, za potrebe raziskovanja spomina in spominjanja v inter- in transmedijski perspektivi. Kulturni in spominski učinek popularne kulture razumemo kot produkt besedil, zvokov in vizualnih reprezentacij (estetika spominjanja) ter procesov in z njimi povezanih produkcijskih, distribucijskih in recepcijskih akterjev, aktivnosti in okoliščin (strategije spominjanja). Popularna kultura lahko spodbuja participacijo kulturnih potrošnikov pri spominskem delu, npr. prek pisanja fanfictiona, forumskih razprav, sodelovanja pri izdelavi muralov; pri tem nastajajo nove in prilagojene zgodbe o preteklosti. Namen projekta je preučiti, kako popularna kultura lahko deluje kot komunikativni spomin od spodaj navzgor, ki ga ustvarja in oblikuje participativno spominsko delo.  V projektu izpostavljamo 3 medije z njimi povezana področja popularne kulture (murale, filme, popularno glasbo), ki so v postjugoslovanskem prostoru vpeti v spominsko delo, z namenom preučiti transmedijskost spominskega dela (področje 4, cilj 4). Cilji projekta so: 1) oblikovati tipologijo spominskih muralov v postjugoslovanskem prostoru, upoštevajoč sporočila, družbene funkcije, vizualne sloge, pripovedne trope, tehnike in performativne vidike muralov; 2) klasificirati strategije spominskega dela, ki jih razvijajo in uporabljajo lokalni filmski festivali, upoštevajoč njihovo transnacionalno in transkulturno razsežnost (tj. programiranje, kuratorstvo ter mednarodno in lokalno predstavitev in komunikacijo), estetiko in recepcijo filmov; 3) opredeliti, kako se popularno-glasbena produkcija, distribucija, kritika in potrošnja ukvarjajo s spomini na jugoslovanski socializem, razpad Jugoslavije in tranzicijska devetdeseta leta, upoštevajoč ključne akterje, platforme, intermedijske in intertekstualne reference, estetiko in recepcijo; 4) oblikovati interaktivni digitalni model popularnokulturnega participativnega spominskega dela, upoštevajoč različne spominske pripovedi, estetiko, njihove intertekstualne in intermedijske odnose ter njihovo recepcijo in ključne akterje produkcije in distribucije. Model bo omogočal analizo tako vsebinskih kot strukturnih in relacijskih dimenzij spominjanja; zgrajen bo na podlagi podatkov, zbranih v postjugoslovanskem prostoru, vendar bo njegova zasnova uporabna tudi v drugih kontekstih. Z namenom zagotoviti metodološko celovit pogled na različne vrste in mehanizme spominskega dela na področju popularne kulture se projekt opira tako na medijsko-specifične metode zbiranja in obdelave podatkov kot tudi analitične metode, ki omogočajo intermedialno in transmedialno analizo ter transnacionalno primerjavo in bodo razvite v okviru posebne multimodalne platforme (cilj 4), ustvarjene s pomočjo orodij za digitalno humanistiko ter utemeljene v konceptualnem aparatu spominskih študij.    
Zgodovina ogledov
Priljubljeno