Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Sistemi skrbi in izobraževanja otrok s senzornimi ovirami v prvi in drugi jugoslovanski državi

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.01.00  Humanistika  Zgodovinopisje   

Koda Veda Področje
6.01  Humanistične vede  Zgodovina in arheologija 
Ključne besede
, zgodovina otrok s senzornimi ovirami, Jugoslavija, socialno skrbstvo, izobraževanje, segregacija, integracija
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
6.887,11
A''
636,81
A'
3.737,94
A1/2
4.844,61
CI10
192
CImax
38
h10
8
A1
24,12
A3
0,12
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  19  81  72  3,79 
Scopus  55  203  182  3,31 
Organizacije (2) , Raziskovalci (6)
0501  Inštitut za novejšo zgodovino
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  23251  dr. Dunja Dobaja  Zgodovinopisje  Raziskovalec  2023 - 2025  133 
2.  27883  dr. Marta Rendla  Zgodovinopisje  Raziskovalec  2023 - 2025  109 
3.  27500  dr. Janja Sedlaček  Zgodovinopisje  Raziskovalec  2023 - 2025  43 
4.  57133  dr. Jelena Seferović  Zgodovinopisje  Vodja  2023 - 2025  60 
5.  17106  dr. Mojca Šorn  Zgodovinopisje  Raziskovalec  2023 - 2025  194 
0591  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  00317  dr. Darja Zaviršek  Kriminologija in socialno delo  Raziskovalec  2023 - 2025  1.198 
Povzetek
Raziskovalni projekt, ki se ukvarja z zgodovino obravnavanja otrok s senzornimi ovirami - s poudarkom na otrocih z ovirami sluha in vida - na prostoru nekdanje Jugoslavije, je pionirski, saj se v optiki študij hendikepa (disability studies) na problem osredotoča interdisciplinarno. Zajema celotno območje nekdanje socialistične Jugoslavije in obravnava sisteme skrbi in izobraževanja otrok s senzornimi ovirami iz zgodovinske, sociološke in antropološke perspektive ter ob tem zavestno izpušča medicinske in rehabilitacijske diskurze, ki so na tem področju še danes prevladujoči.  V raziskovalnem projektu se osredotočamo na dve zgodovinski obdobji: a.) obdobje od konca prve svetovne vojne, ko se po razpadu Avstro-Ogrske monarhije oblikuje skupna jugoslovanska država in nastane kontinuiran sistem skrbi in izobraževanja za otroke s senzornimi ovirami (1919-1940); b.) obdobje Socialistične federativne republike Jugoslavije, kjer je bila skrb za otroke s senzornimi ovirami zgled modernizacije državnega socialnega skrbstva in specialnega šolanja za otroke z ovirami (1945-1991). Časovno projekt izpušča obdobje druge svetovne vojne, ko je bil sistem skrbi in izobraževanja za otroke z ovirami pogosto zaustavljen zaradi vojnih dogodkov in kjer bi posebno obravnavo zahteval okupatorjev odnos do otrok z ovirami.  V obeh zgodovinskih obdobjih sta sistema socialnega skrbstva in izobraževanja za otroke s senzornimi ovirami uporabljala dva ključna koncepta, in sicer prostorsko in socialno segregacijo otrok (v azile, hiralnice in kasneje v posebne zavode) in koncept integracije (postopnega zavedanja pomena socialnega vključevanja na področju socialnega varstva in izobraževanja). Oba idejna sistema sta pogosto prehajala eden v drugega ter predstavljala predhodnico današnjemu konceptu človekovih pravic ljudi z ovirami, ki temeljijo na Konvenciji Združenih narodov o pravicah oseb z ovirami (United National Convention on the Rights of Persons with Disabilities), ki jo je Slovenija podpisala in ratificirala leta 2008. Zanjo so značilni premik k konceptu neodvisnega življenja (independent living), inkluzivnega izobraževanja in individualizirane podpore za običajno življenje skupaj z osebno asistenco.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno