Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Afektivni mediji: transformacije javnega komuniciranja

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.06.00  Družboslovje  Politične vede   

Koda Veda Področje
5.06  Družbene vede  Politične vede 
Ključne besede
Mediji in afekti, digitalno in emocionalno delo v medijih, feministična medijska epistemologija, hibridni mediji, ekonomija pozornosti
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
6.645,5
A''
1.823,86
A'
3.172,59
A1/2
4.310,24
CI10
1.229
CImax
279
h10
15
A1
23,91
A3
4,38
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  82  521  480  5,85 
Scopus  103  929  853  8,28 
Organizacije (3) , Raziskovalci (11)
0366  ZAVOD MIROVNI INŠTITUT LJUBLJANA
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  15334  dr. Marija Breznik Močnik  Kulturologija  Raziskovalec  2025  273 
2.  24767  mag. Mojca Frelih  Družboslovje  Raziskovalec  2023  188 
3.  18944  dr. Majda Hrženjak  Antropologija  Raziskovalec  2023 - 2025  397 
4.  21687  dr. Mojca Pajnik  Politične vede  Vodja  2023 - 2025  656 
5.  21686  mag. Brankica Petković  Politične vede  Raziskovalec  2023 - 2025  235 
6.  37416  dr. Marko Ribać  Politične vede  Raziskovalec  2023 - 2025  68 
7.  58994  Lori Šramel Čebular    Tehnični sodelavec  2024 - 2025 
8.  55545  Tjaša Turnšek  Sociologija  Raziskovalec  2024 - 2025  21 
0581  Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  21584  dr. Roman Kuhar  Kulturologija  Raziskovalec  2023 - 2025  877 
2.  51890  dr. Rok Smrdelj  Kulturologija  Raziskovalec  2023 - 2025  165 
1822  Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  28827  dr. Peter Sekloča  Politične vede  Raziskovalec  2023 - 2025  95 
Povzetek
Znanstvena izhodišča Raziskava preučuje »afektivni obrat« v medijih, ki zaznamuje niz sprememb, od digitalizacije uredništev, novih oblik zaposlitev do krhanja ustaljenih profesionalnih ideologij novinarskega dela. V projektu v teoretično središče postavimo feministično epistemologijo, da bi presegli poglede, ki razum in emocije percipirajo opozicionalno. Izpostavljanje vednosti, ki izhaja iz utelešenosti izkustva, doživetij, občutkov in prepričanj v delovnem procesu in v vsakdanjem življenju, omogoča globlji vpogled v afektivno družbeno dinamiko hibridnih medijev, ki je ne moremo docela razumeti zgolj z analizo tehnoloških sprememb, čemur se posveča večina raziskav. Naše izhodišče je, da razmerja v medijih niso določena zgolj v odnosu do sredstev produkcije, ampak da se konstituirajo tudi v odnosu do emocionalnega dela in občutenj, v javnem in zasebnem. Opredelitev problema Norme, ki regulirajo racionalno razpravljanje, vse bolj erodirajo, zato v raziskavi analiziramo, kako je konvencionalno novinarsko poročanje, utemeljeno na podajanju dejstev, vse bolj v dialogu s subjektivnim, afektivnim in interpretativnim. Razvoj medijev se odvija v razmerah »ekonomije pozornosti«, ko ne zadošča, da medije preučujemo skozi optiko tradicionalnih novinarskih kanonov faktičnega in objektiviranega delovanja. Tematizirati je potrebno »afektivni obrat« v medijih k literariziranim, kreativnim narativom, ki uporabljajo emocijo, zabavo, mešanje žanrov, vizualizacijo, da bi naslovili in angažirali disperzne javnosti. V raziskavi tako preučujemo procese emocionalizacije novinarstva; zanima nas, kako se odražajo v aktualnih družbenih in političnih konstelacijah in kako v medijskem sistemu v Sloveniji. Analiziramo, kako se spreminjajo medijsko delo, rutine in nasploh življenjski poteki novinarjev in novinark in preučujemo, kaj ti procesi pomenijo za javno komuniciranje in demokracijo. Cilji in izvirnost Obstoječe študije afektivnega v medijih izvirno dopolnimo z doslej spregledano konceptualizacijo iz feministične epistemologije in feminističnih medijskih študij, ki vselej izpostavljajo subjektivno in afektivno dimenzijo delovanja. Na teoretski ravni odpiramo nove epistemološke usmeritve, z artikulacijo koncepta »afektivnega novinarstva«, na empirični ravni pa analiziramo strukturacijo afektivnega vladovanja, ki se v medijih oblikuje prek koncentracije lastništva in strategij discipliniranja medijskih delavcev in delavk v profitabilnost ekonomije pozornosti. Obenem poskušamo detektirati politične potenciale »afektivnega obrata«, ko se vzpostavlja nova političnost medijev, ki se z modalizacijo afektov na novo povezujejo s skupnostmi in poskušajo politizirati javnosti. Metode in vpliv Raziskava v preučevanju afektivnosti v medijih uvede pristop triangulacije metod. K preučevanju poslovnih modelov medijskega upravljanja pristopamo z izvirno mrežno analizo lastništva lokalnega medijskega sistema. Za pogovore z medijskimi lastniki, s katerimi preučujemo pomene koncentracije medijev, uporabimo metodo pol-strukturiranega intervjuja, za razumevanje »živetih izkušenj« novinarjev in novinark pa metodo narativnega biografskega intervjuja. Mrežno analizo komuniciranja novinarjev in novinark na družbenih omrežjih bomo kombinirali z metodo analize vsebine objavljanja in z intervjuji z novinarji in novinarkami, ki so na omrežjih najbolj aktivni in vplivni. Raziskovalni projekt razvija nove pristope k preučevanju medijev z analizo afektivnega obrata, ki obsega makroanalizo lastniških struktur, mezo analizo emocionalnega dela v medijih in mikroštudijo afektov na družbenih omrežjih. Rezultati bodo pokazali na nove oblike novinarskih praks in skupin, ki se formirajo kot posledice emocionalizacije javnega v hibridni medijski realnosti.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno