Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Premagovanje mobilnostne revščine v dobi zelenega prehoda: Pristop raziskav mešanih metod

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.02.00  Družboslovje  Ekonomija   

Koda Veda Področje
5.02  Družbene vede  Ekonomija in poslovne vede 
Ključne besede
transportna revščina, pravičnost na področju mobilnosti, neenakost, zeleni prehod, pristop raziskav mešanih metod, modeliranje izračunljivega splošnega ravnovesja
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
4.834,19
A''
2.501,06
A'
3.537,47
A1/2
3.894,14
CI10
1.433
CImax
126
h10
23
A1
19,47
A3
7,05
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  74  973  880  11,89 
Scopus  85  1.346  1.226  14,42 
Organizacije (3) , Raziskovalci (11)
0502  Inštitut za ekonomska raziskovanja
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  33234  dr. Tjaša Bartolj  Ekonomija  Raziskovalec  2023 - 2025  85 
2.  38168  dr. Miha Dominko  Ekonomija  Vodja  2023 - 2025  111 
3.  09110  dr. Boris Majcen  Ekonomija  Upokojeni raziskovalec  2023 - 2025  488 
4.  33182  dr. Kaja Primc  Ekonomija  Raziskovalec  2023 - 2025  108 
5.  15323  dr. Renata Slabe Erker  Ekonomija  Raziskovalec  2023 - 2025  315 
6.  51926  dr. Darja Zabavnik  Ekonomija  Raziskovalec  2024 - 2025  29 
0583  Univerza v Ljubljani, Pravna fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  56949  Lana Katarina Gotvan  Pravo  Raziskovalec  2023 - 2025  34 
2.  36389  Ana Oblak  Pravo  Raziskovalec  2024 - 2025  30 
3.  14309  dr. Katarina Zajc  Ekonomija  Raziskovalec  2023 - 2025  392 
3463  FOCUS, Drustvo za sonaraven razvoj
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  56700  Marjeta Benčina  Varstvo okolja  Raziskovalec  2023 - 2025 
2.  51788  dr. Lidija Živčič  Varstvo okolja  Raziskovalec  2023 - 2025 
Povzetek
Mobilnostna revščina, na splošno pomeni nezmožnost posameznikov ali gospodinjstev, da bi dostopali do nujno potrebnih storitev ali priložnosti, zaradi neustreznih ali cenovno nedostopnih možnosti prevoza. Neustrezne ali cenovno nedostopne možnosti prevoza ter pravičnost na področju mobilnosti sta ključni vprašanji v okviru evropskega zelenega dogovora. Da bo EU do leta 2050 dosegla podnebno nevtralnost, bo morala zmanjšati emisije povezane s prevozom, kar pomeni spodbujanje bolj trajnostnih in nizkoogljičnih možnosti prevoza. To lahko vodi do povečanje mobilnostne revščine. Kljub temu, da je Evropski parlament mobilnostno revščino prepoznal kot pereč problem, raziskav na tem področju še vedno primanjkuje in so nezadostne. Da bi odpravili primanjkljaj literature in gradiva o mobilnostni revščini je cilj tega projekta združiti raziskave mobilnostne revščine tako z mikro kot tudi makro vidika, kar bo omogočilo bolj celovito razumevanje tega vprašanja. Na mikroravni bomo v projektu najprej opredelil mobilnostno revščino. Ker ni enotne definicije, tudi ni enotne metodologije merjenja, kar ovira primerjave med več državami. Namen tega projekta je zapolniti to raziskovalno vrzel, tako da bomo standardizirali definicije in strategije merjenja z uporabo bibliometričnih tehnik ter pristopom študije primera. Drugič, čeprav so bili vzroki in posledice mobilnostne revščine raziskani v literaturi, problem skrite mobilnostne revščine ostaja neraziskan. S pristopom terenske metode bo projekt prispeval k boljšemu razumevanju ranljivih skupin in dejavnikov, ki vplivajo na skrito mobilnostno revščino, ter s tem poglobil razumevanje problematike mobilnostne revščine. Tretjič, projekt bo raziskal vprašanje prisilnega lastništva avtomobila. Razumevanje prisilnega lastništva avtomobilov bo omogočilo pravilno pojmovanje zelo pomembnega vidika prometne revščine. In kot zadnje, mobilnostna revščina je multidisciplinarno vprašanje, zlasti v okviru zelenega prehoda. Zakonodajni okvir, ki omogoča pravičen prehod, ki blaži mobilnostno revščino, je ključnega pomena, čeprav oblikovalci politik to vprašanje pogosto zanemarjajo. Ta projekt bo odpravil to raziskovalno vrzel z nadaljnjim raziskovanjem vloge pravosodnega sistema pri zagotavljanju pravičnega prehoda na področju mobilnosti. Da bi bil prehod na zeleno gospodarstvo uspešen, bo morala EU sprejeti več reform, ki bodo prispevale k doseganju ciljev evropskega zelenega dogovora. Koristi in stroški teh reform, bodo verjetno neenakomerno porazdeljeni med posamezniki in gospodinjstvi. To predstavlja tveganje za povečanje mobilnostne revščine. Še posebej glede na dejstvo, da promet predstavlja okoli 25 % skupnih emisij toplogrednih plinov. Litearturni podatki o učinkih zelenih reform v kontekstu mobilnostne revščine so še zmeraj redki, zlasti z makro perspektive. Da bi zapolnili to raziskovalno vrzel, bomo v projektu uporabili pristop modeliranja izračunljivega splošnega ravnovesja (CGE). Razvoj modela izračunljivega splošnega ravnovesja (CGE) večsektorskega malega tržnega gospodarstva (Slovenija) za okoljsko analizo bo omogočil analizo učinkov odločitev ekonomske politike, zlasti kadar ima politika vpliv na makro ravni in na dodeljevanje virov v posameznih sektorjih. Natančneje, model bo omogočil, da ocenimo potencialni vpliv več političnih scenarijev, kot je na primer povečanje davka na ogljik, na makroekonomske kazalnike, različne sektorje, emisije in, kar je najpomembneje, neenakost in mobilnostno revščino.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno