Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

DOPOLNJENA RESNIČNOST ZA DOSEGANJE BOLJŠEGA RAZUMEVANJA TROJNE NARAVE KEMIJSKIH POJMOV

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.01.00  Družboslovje  Vzgoja in izobraževanje   

Koda Veda Področje
5.03  Družbene vede  Izobraževanje 
Ključne besede
Kemija, izobraževanje, trojna narava kemijskih pojmov, laboratorijsko delo, dopolnjena resničnost, učiteljeve kompetence.
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
11.464,51
A''
1.815,33
A'
4.574,5
A1/2
6.181,12
CI10
3.549
CImax
187
h10
28
A1
38,94
A3
0,52
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  186  1.454  1.272  6,84 
Scopus  332  3.649  3.177  9,57 
Organizacije (2) , Raziskovalci (19)
0588  Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  18741  dr. Iztok Devetak  Vzgoja in izobraževanje  Vodja  2023 - 2025  687 
2.  20448  dr. Vesna Ferk Savec  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  452 
3.  52501  Tanja Gregorčič  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2025  25 
4.  15380  dr. Mojca Juriševič  Psihologija  Raziskovalec  2023 - 2025  791 
5.  38368  Miha Matjašič  Sociologija  Raziskovalec  2023 - 2025  50 
6.  54446  Katarina Mlinarec  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  43 
7.  53868  Neža Podlogar  Psihologija  Raziskovalec  2023 - 2025  52 
8.  57925  Luka Ribič  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2024 - 2025  24 
9.  36796  dr. Miha Slapničar  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  236 
10.  23553  dr. Gregor Torkar  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  654 
11.  53104  Luka Vinko  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  40 
12.  23750  dr. Janez Vogrinc  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2023 - 2025  461 
13.  50597  dr. Matej Vošnjak  Rastlinska produkcija in predelava  Raziskovalec  2023 - 2025  48 
2790  Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  54003  Nuwan Tharanga Attygalle  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2023 - 2024  12 
2.  52527  dr. Cuauthli Campos Mijangos  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2023 - 2024  17 
3.  31774  dr. Klen Čopič Pucihar  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2023 - 2025  171 
4.  24897  dr. Matjaž Kljun  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2023 - 2025  195 
5.  20189  dr. Marko Tkalčič  Sistemi in kibernetika  Raziskovalec  2023 - 2025  229 
6.  52476  dr. Maheshya Weerasinghe  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2023 - 2025  52 
Povzetek
Raziskovalni projekt je namenjen pojasnjevanju strategij učenja specifičnih kemijskih pojmov na treh ravneh njihovih predstavitev. Predstavitev treh ravni naravoslovnih pojmov je v izobraževanju učiteljev in razvoju njihovih pedagoških kompetenc še posebej pomembno. V zadnjih štiridesetih letih je to pomembno področje raziskovanja doma in po svetu. Tri ravni predstavitev se nanašajo na to, da je mogoče kemijske pojme predstaviti s pomočjo eksperimentalnega dela ali opazovanja pojavov (makroskopska raven), s pomočjo razlage opažanj na ravni interakcij med delcev snovi (submikroskopska raven) ter na ravni zapisov razlag z različnimi simboli, ki imajo specifične pomene (simbolna raven). Raziskovalni problem projekta je dvodelen. V prvem delu se bo skozi eksperimentalno delo, ki je del izobraževanja učiteljev razrednega pouka na področju kemijskih vsebin, integrirala dopolnjena resničnost submikroskopske ravni reverzibilnih in ireverzibilnih kemijskih pojavov. Pri tem se bo ugotavljalo na kakšen način tak pristop spodbuja pri bodočih učiteljih razrednega pouka razvoj poglobljenega razumevanja kemijskih pojmov. V drugem delu, pa bodo prihodnji učitelji kemije spoznavali pristope uporabe dopolnjene resničnosti v procesu poučevanja kemije na osnovnošolski in srednješolski ravni. Za pojasnjevanje strategij učenja trojne narave ter možnosti uporabe dopolnjene resničnosti v kemijskem izobraževanju se bodo uporabljale različne tehnike zbiranja podatkov od tistih, ki so za področje izobraževanja manj klasične in se uporabljajo v kognitivnih znanostih (npr. očesni sledilec) do tistih, ki so za raziskave na področju naravoslovnega izobraževanja bolj standardne (vprašalniki, testi in preizkusi znanja). Ker je enoznačno nemogoče pojasniti zapletene kognitivne procese je smiselno uporabiti triangulacijo tehnik zbiranja podatkov in jih tudi kompleksnejše analizirati. Na osnovi teh rezultatov je mogoče modelirati in natančneje sklepati na potekajoče kognitivne procese med določenimi miselnimi aktivnostmi. Na osnovi zaključkov empirične raziskave, bo mogoče pojasniti proces učenja trojne narave kemijskih pojmov z uporabo dopolnjene resničnosti na submikroskopski in simbolni ravni predstavitev kemijskih pojmov. Mogoče bo natančneje določiti predmetnospecifične kompetence pomembne v izobraževanju razrednih učiteljev na področju naravoslovnih vsebin in učiteljev kemije, hkrati pa bo mogoče razviti model poučevanja trojne narave kemijskih pojmov na vseh ravneh šolanja. Raziskovalni rezultati, smernice poučevanja in učenja trojne narave kemijskih pojmov ter razviti moduli z integriranim vizualizacijskimi elementi dopolnjene resničnosti bodo osnova za pripravo znanstvenih objav doma in mednarodno. Projekt je organizacijsko zasnovan v šestih delovnih paketih (Opredelitev temeljnih vsebin, Zasnova raziskave in pilotna študija, Oblikovanje in razvoj aplikacij za dopolnjeno resničnost (AR), Glavna študija, Diseminacija in Vodenje projekta), ki bodo vodili aktivnosti v treh letih poteka projekta.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno