Projekti / Programi
DOPOLNJENA RESNIČNOST ZA DOSEGANJE BOLJŠEGA RAZUMEVANJA TROJNE NARAVE KEMIJSKIH POJMOV
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.00 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
|
Koda |
Veda |
Področje |
5.03 |
Družbene vede |
Izobraževanje |
Kemija, izobraževanje, trojna narava kemijskih pojmov, laboratorijsko delo, dopolnjena resničnost, učiteljeve kompetence.
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan
12. oktober 2025;
Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje
2020-2024
Podatki za razpise ARIS (
04.04.2019 - Programski razpis,
arhiv
)
Baza |
Povezani zapisi |
Citati |
Čisti citati |
Povprečje čistih citatov |
WoS |
186
|
1.454
|
1.272
|
6,84
|
Scopus |
332
|
3.649
|
3.177
|
9,57
|
Organizacije (2)
, Raziskovalci (19)
0588 Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
18741 |
dr. Iztok Devetak |
Vzgoja in izobraževanje |
Vodja |
2023 - 2025 |
687 |
2. |
20448 |
dr. Vesna Ferk Savec |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
452 |
3. |
52501 |
Tanja Gregorčič |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2025 |
25 |
4. |
15380 |
dr. Mojca Juriševič |
Psihologija |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
791 |
5. |
38368 |
Miha Matjašič |
Sociologija |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
50 |
6. |
54446 |
Katarina Mlinarec |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
43 |
7. |
53868 |
Neža Podlogar |
Psihologija |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
52 |
8. |
57925 |
Luka Ribič |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2024 - 2025 |
24 |
9. |
36796 |
dr. Miha Slapničar |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
236 |
10. |
23553 |
dr. Gregor Torkar |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
654 |
11. |
53104 |
Luka Vinko |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
40 |
12. |
23750 |
dr. Janez Vogrinc |
Vzgoja in izobraževanje |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
461 |
13. |
50597 |
dr. Matej Vošnjak |
Rastlinska produkcija in predelava |
Raziskovalec |
2023 - 2025 |
48 |
2790 Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Povzetek
Raziskovalni projekt je namenjen pojasnjevanju strategij učenja specifičnih kemijskih pojmov na treh ravneh njihovih predstavitev. Predstavitev treh ravni naravoslovnih pojmov je v izobraževanju učiteljev in razvoju njihovih pedagoških kompetenc še posebej pomembno. V zadnjih štiridesetih letih je to pomembno področje raziskovanja doma in po svetu. Tri ravni predstavitev se nanašajo na to, da je mogoče kemijske pojme predstaviti s pomočjo eksperimentalnega dela ali opazovanja pojavov (makroskopska raven), s pomočjo razlage opažanj na ravni interakcij med delcev snovi (submikroskopska raven) ter na ravni zapisov razlag z različnimi simboli, ki imajo specifične pomene (simbolna raven).
Raziskovalni problem projekta je dvodelen. V prvem delu se bo skozi eksperimentalno delo, ki je del izobraževanja učiteljev razrednega pouka na področju kemijskih vsebin, integrirala dopolnjena resničnost submikroskopske ravni reverzibilnih in ireverzibilnih kemijskih pojavov. Pri tem se bo ugotavljalo na kakšen način tak pristop spodbuja pri bodočih učiteljih razrednega pouka razvoj poglobljenega razumevanja kemijskih pojmov. V drugem delu, pa bodo prihodnji učitelji kemije spoznavali pristope uporabe dopolnjene resničnosti v procesu poučevanja kemije na osnovnošolski in srednješolski ravni.
Za pojasnjevanje strategij učenja trojne narave ter možnosti uporabe dopolnjene resničnosti v kemijskem izobraževanju se bodo uporabljale različne tehnike zbiranja podatkov od tistih, ki so za področje izobraževanja manj klasične in se uporabljajo v kognitivnih znanostih (npr. očesni sledilec) do tistih, ki so za raziskave na področju naravoslovnega izobraževanja bolj standardne (vprašalniki, testi in preizkusi znanja). Ker je enoznačno nemogoče pojasniti zapletene kognitivne procese je smiselno uporabiti triangulacijo tehnik zbiranja podatkov in jih tudi kompleksnejše analizirati. Na osnovi teh rezultatov je mogoče modelirati in natančneje sklepati na potekajoče kognitivne procese med določenimi miselnimi aktivnostmi.
Na osnovi zaključkov empirične raziskave, bo mogoče pojasniti proces učenja trojne narave kemijskih pojmov z uporabo dopolnjene resničnosti na submikroskopski in simbolni ravni predstavitev kemijskih pojmov. Mogoče bo natančneje določiti predmetnospecifične kompetence pomembne v izobraževanju razrednih učiteljev na področju naravoslovnih vsebin in učiteljev kemije, hkrati pa bo mogoče razviti model poučevanja trojne narave kemijskih pojmov na vseh ravneh šolanja. Raziskovalni rezultati, smernice poučevanja in učenja trojne narave kemijskih pojmov ter razviti moduli z integriranim vizualizacijskimi elementi dopolnjene resničnosti bodo osnova za pripravo znanstvenih objav doma in mednarodno. Projekt je organizacijsko zasnovan v šestih delovnih paketih (Opredelitev temeljnih vsebin, Zasnova raziskave in pilotna študija, Oblikovanje in razvoj aplikacij za dopolnjeno resničnost (AR), Glavna študija, Diseminacija in Vodenje projekta), ki bodo vodili aktivnosti v treh letih poteka projekta.