Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Odnos osmošolcev v Sloveniji in Evropi do migrantskih tematik – podatki raziskave IEA ICCS 2009, 2016 in 2022

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.01.00  Družboslovje  Vzgoja in izobraževanje   

Koda Veda Področje
5.03  Družbene vede  Izobraževanje 
Ključne besede
Osmošolci, stališča do migracij, dejavniki povezani s stališči, migrantske tematike, ICCS (Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja), državljanska vzgoja, Slovenija, Evropa
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Organizacije (1) , Raziskovalci (6)
0553  Pedagoški inštitut
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  33021  dr. Simona Bezjak  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2022 - 2025  83 
2.  51990  Špela Javornik  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2022 - 2025  31 
3.  26529  dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski  Vzgoja in izobraževanje  Vodja  2022 - 2025  614 
4.  38761  dr. Plamen Vladkov Mirazchiyski  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2022 - 2025  136 
5.  51580  Jure Novak  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2022 - 2025  24 
6.  54259  Igor Peras  Vzgoja in izobraževanje  Raziskovalec  2022 - 2025  99 
Povzetek
Različni dogodki v človeški zgodovini so privedli do geografskega premikanja velikih množic ljudi. V novejšem času so migracije ljudi pogosto posledica političnih dogodkov in vojn – npr. »arabska pomlad«, vojne na Bližnjem vzhodu in trenutno vojna v Ukrajini – so povzročile migracijske valove po vsem svetu. Evropo je v veliki meri prizadela migrantska in begunska kriza leta 2015 z Bližnjega vzhoda, ki sta jo povzročila državljanska vojna v Siriji in vzpon ISIS. V tako obsežnem gibanju migrantov in beguncev po državah in celinah lahko med gostujočo kulturo in kulturo priseljencev nastane napetost, lahko se pojavi anksioznost javnosti, negotovost, stres in pretresi. Neskladne politične odločitve na različnih ravneh (nacionalni(ih) in na ravni Evropske unije), vloga medijev in ožjega okolja lahko vplivajo na odnos držav gostiteljic do migrantov in posledično na naraščanje negativnega in celo sovražnega odnosa do migrantov in njihovih pravic, krepitev politične desnice itd. Gibanje ljudi od zunaj in celo znotraj Evrope ima pomemben politični, kulturni, socialni, gospodarski, a tudi vse bolj izobraževalni vpliv. Medtem ko je bilo v mnogih evropskih državah opravljenih veliko javnomnenjskih raziskav in veliko znanstvenih raziskav o odnosu do migrantov pri odrasli populaciji, med mladimi (šolajočimi se), ki so bodoči aktivni državljani in na stališča katerih lahko (zlahka) vplivamo, ni bila opravljena nobena. Glavni namen tega projekta je raziskati trende v stališčih osmošolcev v Sloveniji in Evropi do migracijskih tematik ter proučiti dejavnike, ki nanje vplivajo. Projekt bo uporabljal visokokakovostne in mednarodno primerljive podatke treh ciklov Mednarodne raziskave o državljanski vzgoji in izobraževanju (ICCS), ki jo na mednarodni ravni koordinira Mednarodno združenje za vrednotenje izobraževalnih dosežkov (IEA),- Podatki so primerljivi med državami in med različnimi časovnimi obdobji. Ta projekt je motiviran s potrebo po razumevanju, kaj demografske spremembe, vzpon radikalne desnice in gospodarska recesija pomenijo za naklonjenost ali proti-migrantsko naravnanost. Razumevanje stališč učencev je pomembno za načrtovanje izobraževanja v prihodnje, pa tudi za napovedovanje, kakšna bo naša družba v prihodnosti. Cikli ICCS se izvajajo pred (ICCS 2009), med (ICCS 2016) in po (ICCS 2022) migrantski krizi v Evropi, ki se je začela leta 2015. To daje priložnost spremljati trende stališč učencev do migrantov - morebitno spreminjanje glede na spreminjajoče se razmere z migracijami v Evropi. Čeprav ciljno populacijo sestavljajo mladi (osmošolci), ki še niso tako aktivni državljani, so prejšnje raziskave pokazale, da se večina šolarjev kasneje obnaša v skladu s pričakovanji. Cilji tega projekta vključujejo analizo trendov stališč do migracij, razlago kompleksnosti njihove povezanosti z državljansko vednostjo in značilnostmi ozadja učencev, izboljšanje razumevanja dejavnikov (družina, šola in izven-šole), ki so povezani s stališči do migrantov, pregled kurikularne dokumentacije o državljanski vzgoji v Sloveniji ter analiza podatkov o poučevanju v večkulturnem okolju v šolah. Kvantitativne analize bodo osredotočene na Slovenijo, vendar s primerjavami z drugimi evropskimi državami, ki sodelujejo v ciklih ICCS. Ugotovitve tega projekta bodo pomembne, saj bodo stališča učencev do migracij in njihove morebitne spremembe v zadnjih 13 letih (med letoma 2009 in 2016 ter 2022), dale prvi celovit pregled trendov stališč osmošolcev do teh tematik v Sloveniji. To je lahko koristno za dodatne, nadaljnje raziskave na tem področju, pa tudi za spremembe kurikula, vključno s spremembami učnih načrtov posameznih predmetov s področja humanistike in družboslovja za raven obveznega osnovnošolskega izobraževanja.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno