Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Digitalizacija zapuščine Franceta Marolta in razumevanje njegovega znanstvenega in umetniškega dela

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.08.00  Humanistika  Muzikologija   

Koda Veda Področje
6.04  Humanistične vede  Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje umetnosti, glasba) 
Ključne besede
arhivsko gradivo, digitalizacija, umetnostna in tradicijska glasba, muzikologija, etnomuzikologija, nacionalizacija kulture
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
5.748,91
A''
568,04
A'
2.595,4
A1/2
3.541
CI10
244
CImax
59
h10
6
A1
19,82
A3
0,92
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  43  79  75  1,74 
Scopus  107  297  243  2,27 
Organizacije (2) , Raziskovalci (12)
0618  Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  04019  dr. Marija Klobčar  Etnologija  Raziskovalec  2022 - 2025  455 
2.  26012  dr. Mojca Kovačič  Etnologija  Raziskovalec  2022 - 2025  323 
3.  14493  dr. Drago Kunej  Etnologija  Raziskovalec  2022 - 2025  411 
4.  25649  dr. Marjeta Pisk  Etnologija  Raziskovalec  2022 - 2025  188 
5.  27582  Anja Serec Hodžar    Tehnični sodelavec  2022 - 2025  74 
6.  19466  dr. Urša Šivic  Etnologija  Vodja  2022 - 2025  432 
7.  23347  dr. Gregor Strle  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2022 - 2025  69 
8.  52504  Andrej Tomazin    Tehnični sodelavec  2023 - 2025  12 
9.  50580  dr. Teja Turk  Etnologija  Mladi raziskovalec  2022 - 2025  30 
10.  29784  Peter Vendramin    Tehnični sodelavec  2023 - 2025  24 
0581  Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  23445  dr. Katarina Bogunović Hočevar  Muzikologija  Raziskovalec  2022 - 2025  64 
2.  15699  dr. Leon Stefanija  Muzikologija  Raziskovalec  2022 - 2025  495 
Povzetek
Središče predlaganega aplikativnega projekta je zanimanje za osebnost in delo Franceta Marolta (1891–1951), ki je kot etnomuzikolog, dirigent, skladatelj, koreograf in pedagog ključno zaznamoval raziskovalno in glasbeno življenje prve polovice 20. stoletja. Njegovo znanstveno in umetniško delo je bilo do zdaj obravnavano le parcialno, čemur je botrovala slaba preglednost njegove zapuščine, kritičen pogled na njegove znanstvene poteze pa so ovirali tudi elementi kulta osebnosti in nezmožnost objektivnega in kritičnega pogleda. Zato je glavni cilj projekta urediti Maroltovo arhivsko gradivo, omogočiti lažje dostopanje do njega in z raziskovalnimi pristopi razširiti znanstveno vedenje o njegovih nazorih v okviru kulturno-političnih tendenc obravnavanega časa. Naj na tem mestu poudarim, da je pričujoči projekt zastavljen kot aplikativni projekt, katerega namen je izvesti aplikativno raven (digitalizacijo in urejanje Maroltove zapuščin) in posledično znanstveno raziskavo o njegovih umetniških in znanstvenih paradigmah. Maroltovo zapuščino hrani ZRC SAZU, Glasbenonarodopisni inštitut (l. 1934 ga je ustanovil prav Marolt), razumemo pa jo širše, in sicer kot korpus njegovih osebnih dokumentov in kot gradivo, povezano z začetnim obdobjem delovanja inštituta (gradivo na papirju, fotografsko, zvočno in predmetno gradivo). Projekt je zasnovan dvodelno: prvi, aplikativni del bo obsegal urejanje in digitalizacijo arhivskega gradiva, drugi, raziskovalni del pa analizo gradiva in v sklepni fazi sintezo raziskovalnih izhodišč za znanstvene prispevke. V aplikativni fazi projekta bomo: 1. uredili, evidentirali, klasificirali in digitalizirali arhivsko gradivo in originalno gradivo tako obvarovali pred obrabo in poškodbami; 2. omogočili dostop do digitalizirane zapuščine na inštitutu in na prostodostopni spletni platformi za raziskovalce in zainteresirano javnost v raziskovalne in umetniške namene; 3. podrobno analizirali vsebine arhivskega gradiva (dokumentov, študij, gramofonskih plošč, notnih zapisov, skladb) in evidentirali metapodatke. V raziskovalni fazi projekta bomo s pomočjo muzikoloških, etnomuzikoloških in folklorističnih raziskovalnih metod izhajali iz problemskih polij, ki jih razkriva Maroltov opus: 1. položaj glasbe v prvi polovici 20. stoletja in Maroltovi nazori za afirmacijo slovenske glasbe; 2. kritično ovrednotenje glasbenih virov, ki jih je izbiral za svoje skladateljsko delo in za primerjalno gradivo v svojih raziskavah; 3. ideje o kulturnem purizmu in prizadevanja za očiščenje slovenske glasbe tujih vplivov kot škodljivih za prezentacije nacionalne kulture; 4. ideje o geografskem determinizmu za namen utrjevanja 'čiste' nacionalne kulture. Glavni cilji raziskave so: - digitalizirati arhivsko gradivo; urediti izbrane dele arhivskega gradiva in jih prostodostopno objaviti; - na novo ovrednotiti Maroltova znanstvena in umetniška dela s historične, muzikološke in folkloristične perspektive; - omogočiti dostopnost do arhivskega gradiva; to bo pripomoglo k prepoznavanju Marolta v javnem in strokovnem diskurzu, ki zahteva kompleksnejšo umestitev v širši glasbeni in kulturni prostor; - razkriti vzroke za mistificiranje določenih segmentov glasbenega izročila, ki je značilnost ne le Marolta, temveč njegovega in kasnejših obdobij; - vzpodbuditi večdisciplinarno nacionalno in mednarodno razpravo o pomenu Marolta in sodobnikih, o preteklih in sodobnih diskurzih o glasbi in nacionalnosti, ki predstavljajo ključno podstat tudi za današnje razumevanje nacionalne glasbe in »folklore«; - vzpostaviti sinkretično povezavo med aplikativnim in raziskovalnim delom, ki bo rezultirala v različnih oblikah diseminacije gradiva in spoznanj. Maroltovo osebnost in delo bomo s pomočjo raznovrstnega arhivskega gradiva predstavili celovito, tako v nacionalnem kot tudi mednarodnem okviru, saj želimo razširiti razumevanje njegovega delovanja v takratnem obdobju in njegov vpliv na kasnejša družbena in kulturna vedenja.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno