Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Konstruiranje kontaktov na nano skali za visoko zmogljive, energetsko učinkovite in lahke komponente za zeleno mobilnost – CODE-GM

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
2.11.00  Tehnika  Konstruiranje   

Koda Veda Področje
2.03  Tehniške in tehnološke vede  Mehanika 
Ključne besede
Zelena mobilnost, termoseti, lahke komponente, kompoziti, mikrostruktura, hlajenje, mazanje, tribologija, trenje, obraba, topografija površine, celovitost površine, omočljivost.
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Organizacije (2) , Raziskovalci (19)
0782  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  34424  dr. Muhammad Shahid Arshad  Materiali  Raziskovalec  2022  68 
2.  36571  Rok Jelovčan    Tehnični sodelavec  2022  88 
3.  14556  dr. Mitjan Kalin  Konstruiranje  Vodja  2022 - 2025  1.205 
4.  53878  Urban Klanjšček  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2025  17 
5.  32070  dr. Janez Kogovšek  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2025  53 
6.  24749  dr. Franc Majdič  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2025  629 
7.  53511  dr. Sebastjan Matkovič  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2025  36 
8.  57353  dr. Irfan Nadeem  Konstruiranje  Raziskovalec  2023  25 
9.  33657  dr. Marko Polajnar  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2025  130 
10.  25463  dr. Tomaž Požar  Proizvodne tehnologije in sistemi  Raziskovalec  2022 - 2025  154 
11.  34618  dr. Anastasia Samodurova  Fizika  Raziskovalec  2023 - 2025  21 
12.  51898  Muhammad S.N. Siddiqui  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 - 2023 
13.  21632  Jožica Sterle    Tehnični sodelavec  2022 - 2025 
1682  KOLEKTOR MOBILITY Upravljanje naložb d.o.o.
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  58294  Jani Jarc  Konstruiranje  Raziskovalec  2023 - 2025 
2.  28666  dr. Zmago Jereb  Sistemi in kibernetika  Raziskovalec  2024 - 2025  10 
3.  21019  Ludvik Kumar  Proizvodne tehnologije in sistemi  Raziskovalec  2022 - 2023  22 
4.  58298  Jure Marinko    Tehnični sodelavec  2023 - 2025 
5.  58293  Alen Oršulić  Mehanika  Raziskovalec  2023 - 2025 
6.  36013  Klemen Petrič  Konstruiranje  Raziskovalec  2022 
Povzetek
Področje tribologije kritično vpliva tako na ekonomsko blaginjo družbe kot na njen trajnostni razvoj zaradi problematike onesnaženosti okolja in podnebnih sprememb. Med vsemi področji, ki lahko največ prispevajo in najhitreje vplivajo na nujne potrebe po zmanjšanju emisij CO2, je sektor mobilnosti. Električna vozila (EV) in hibridi predstavljajo velik korak k trajnostni mobilnosti in globalnim spremembam. Čeprav vsi razumemo težave, povezane z baterijami in polnjenjem, se javnost sploh ne zaveda drugih, enako pomembnih izzivov: komponente EV in s tem tribološki kontakti, so popolnoma drugačni od tistih v motorjih z notranjim zgorevanjem, zato niso primerni in zmožni dolgoročno služiti trajnostni mobilnosti EV. Zato tehnologija EV še vedno precej zaostaja za resničnimi inženirskimi potrebami – toda EV so že na cestah in svet potrebuje rešitve zdaj. Ko skušamo združiti nove zahteve v zeleni mobilnosti EV, zlasti lahke komponente in električno izolacijske lastnosti, da bi se izognili težavam z električnim tokom, so polimerni materiali najbolj očitna izbira. Duroplasti (termoseti) so za ta namen veliko boljši od termoplastov, vendar skoraj ni podatkov ter znanja o tribologiji duroplastov. Ker je tribologija duroplastov, zlasti s tehnologijo mazanja EV, povsem nova, tribološki mehanizmi še niso razumljeni, zato industrija ne ve kako izbrati pravi duroplastičen material, variacije funkcionalnih polnil (ojačitev in dodatkov) v njem, njegov postopek izdelave in posledično njegove splošne in površinske lastnosti. Temu dodamo še mazivo in njegove aditive ter kontaktne parametre za pridobitev potrebne funkcionalnosti končnega izdelka. Poleg tega je mazivo pogosto vnaprej določeno s funkcijo v vozilu (mazanje, hlajenje), kot npr. glikol ali voda, zato mora funkcionalnost izhajati iz prilagajanja kompozitnega duroplasta in zasnove kontaktov. Vse to zahteva intersektorske raziskave med industrijskimi in akademskimi partnerji, da bi združili omejeno in zelo razpršeno znanje, ki trenutno obstaja. Navedene težave se rešujejo v tem projektu, kjer sta dve priznani skupini združili svoje strokovno znanje: Kolektor, globalno podjetje za elektromobilnost z dejavnostmi v nekaterih ključnih komponentah mobilnosti, in Laboratorij za tribologijo in površinsko nanotehnologijo, ena izmed vodilnih skupin na svetu, ki deluje na področju tribologije mejnih plasti v kontaktih in površinske nanotehnologije, in ima ogromno izkušenj z vodenjem nacionalnih in mednarodnih konzorcijev, ki raziskujejo nove tehnologije površinskega inženiringa in koncepte mazanja.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno