Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

KAKO DIGITALIZACIJA INTERNEGA KOMUNICIRANJA VPLIVA NA ZAVZETOST ZAPOSLENIH IN POSLEDIČNO NA NJIHOVO ZAZNAVANJE KAKOVOSTI ŽIVLJENJA

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.06.00  Družboslovje  Politične vede   

Koda Veda Področje
5.06  Družbene vede  Politične vede 
Ključne besede
interno komuniciranje, zadovoljstvo s kanalom, preferenca do kanala, zaznana vrednost kanala, zadovoljstvo z internim komuniciranjem, osebnostne lastnosti, kulturna naravnanost, psihološka pogodba, zaznana organizacijska podpora, zavzetost zaposlenih, zadovoljstvo z življenjem
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Organizacije (1) , Raziskovalci (5)
0582  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  52058  dr. Sinja Gerdina  Sociologija  Raziskovalec  2022 - 2025  49 
2.  37694  mag. Maja Jančič  Ekonomija  Raziskovalec  2022 - 2025  91 
3.  11482  dr. Samo Kropivnik  Politične vede  Raziskovalec  2022 - 2025  297 
4.  39174  dr. Jasna Mikić Ljubi  Sociologija  Raziskovalec  2022 - 2025  54 
5.  14685  dr. Dejan Verčič  Politične vede  Vodja  2022 - 2025  746 
Povzetek
KAKO DIGITALIZACIJA INTERNEGA KOMUNICIRANJA VPLIVA NA ZAVZETOST ZAPOSLENIH IN POSLEDIČNO NA NJIHOVO ZAZNAVANJE KAKOVOSTI ŽIVLJENJA Popandemski delovni vzorci bodo pospešili številne že obstoječe trende. Povprečni zaposleni si želi delati od doma skoraj polovico svojega delovnega časa, medtem ko delodajalci tega pristopa ne delijo. To prekrivanje doma in pisarne že ima in bo še naprej imelo obsežne posledice. Prisililo bo tako organizacije kot zaposlene k večjemu vložku. Povzročilo bo spremembe v vseh vidikih dela in med zaposlenimi ustvarilo večje razlike. Prineslo bo tudi napredek. Vodje bodo morali bolje komunicirati in nehati pričakovati od zaposlenih, da zbirajo informacije z osmozo. Da bi razumeli nove vzorce komuniciranja in kako ti vplivajo na življenje zaposlenih, je cilj tega projekta razviti teorijo preferenc v internem komuniciranju in raziskati, kako interno komuniciranje povezuje zaznano vrednost digitalnih kanalov, kulturo, osebnost, kazalnike kakovosti družbene menjave, zavzetost in zadovoljstvo z življenjem. Ključna projektna vprašanja so: • Kako digitalizacija komunikacijskih kanalov v popandemskem svetu vpliva na interno komuniciranje, zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih z življenjem? • Kako kulturna naravnanost in osebnostne lastnosti določajo preference v internem komuniciranju? • Kakšne so rešitve za oblikovanje optimalnih sistemov internega komuniciranja v novi digitalni družbi? Projekt ima štiri cilje: 1. Opis teoretičnega in konceptualnega ogrodja za vrednotenje internega komuniciranja v različnih kontekstih. 2. Pojasnitev povezave med preferencami v digitalnem komuniciranju in internim komuniciranjem. 3. Napoved potencialnega vpliva kulturne usmerjenosti in osebnostnih lastnosti na interno komuniciranje, ter posledično na zavzetost in zadovoljstvo z življenjem. 4. Razvoj nove teoretične paradigme in empirične validacije, ki bo pripomogla k spremembi in izboljšanju internega komuniciranja. Projekt je, da bi dosegli ključne raziskovalne cilje, strukturiran v štiri delovne sklope s tremi fazami zbiranja podatkov. V delovnem paketu 1 bomo preučevali, kakšne so predhodno zaznane vrednosti (digitalnega) kanala, za katere domnevamo, da vplivajo na kakovost internega komuniciranja (tj. zadovoljstvo z internim komuniciranjem). V tem koraku načrtujemo teoretični napredek v odnosu do obstoječe literature in opredelitev teoretičnih konstruktov, ki jih bomo uporabljali v naslednjih fazah projekta. V delovnem paketu 2 bomo izvedli tri eksperimente, da bi empirično ugotovili, kaj določa zaznano vrednost (digitalnega) kanala. Po zaključku te faze zbiranja podatkov, delovni paket vključuje tudi uporabo metode dnevnika, ki bo pomagala osvetliti, kako zaznana vrednost (digitalnega) kanala vpliva na zadovoljstvo zaposlenih z internim komuniciranjem. Rezultati tega delovnega paketa bodo pomagali razviti lestvico za merjenje zaznane vrednosti kanala, ki bo vključena v naslednji delovni paket. Delovni paket 3 obsega večvalovno raziskavo na namenskih stratificiranih vzorcih zaposlenih v štirih državah, da bi raziskali predlagani model. Rezultati te faze bodo pomagali določiti učinek kulture in osebnosti na interno komuniciranje, zavzetost in zadovoljstvo z življenjem ter potencialni mediacijski učinek kazalnikov kakovosti družbene menjave. Z razumevanjem različnih odzivov zaposlenih v različnih okoljih bo mogoče model ovrednotiti in na novo definirati. Nazadnje bo delovni paket 4 vključil razvoj smernic o najboljših praksah v internem komuniciranju in izpostavil pasti, ki se jim je treba izogniti. Zagotavljanje smernic in orodij za vrednotenje, ki temeljijo na raziskavah, bo spodbudilo inovacije, ki temeljijo na praksi na tem področju. To bo znanstveni skupnosti in praktikom pomagalo izboljšati elemente internega komuniciranja v korist organizacij in njihovih zaposlenih.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno