Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

AKonceptualizacija konca: njegova temporalnost, dialektika in afektivna dimenzija

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
6.10.00  Humanistika  Filozofija   

Koda Veda Področje
6.03  Humanistične vede  Filozofija, religija in etika 
Ključne besede
kontinentalna filozofija, psihoanaliza, konec, neskončnost, končnost, ontologije temporalnosti, zgodovinskost, kriza, zanikanje, fikcija, tesnoba, nihilizem, fatalizem
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Upoš. tč.
11.187,97
A''
998,76
A'
5.814,39
A1/2
6.964,39
CI10
236
CImax
22
h10
7
A1
36,73
A3
0,16
Podatki za zadnjih 5 let (citati za zadnjih 10 let) na dan 12. oktober 2025; Podatki za izračun ocene A3 se nanašajo na obdobje 2020-2024
Podatki za razpise ARIS ( 04.04.2019 - Programski razpis, arhiv )
Baza Povezani zapisi Citati Čisti citati Povprečje čistih citatov
WoS  176  105  82  0,47 
Scopus  165  244  211  1,28 
Organizacije (1) , Raziskovalci (11)
0618  Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  30790  dr. Rok Benčin  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  213 
2.  22569  dr. Aleš Bunta  Humanistika  Raziskovalec  2022 - 2025  85 
3.  11486  dr. Marina Gržinić Mauhler  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  1.779 
4.  13472  dr. Peter Klepec  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  310 
5.  33358  dr. Boštjan Nedoh  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  152 
6.  57996  dr. Arsalan Reihanzadeh  Filozofija  Raziskovalec  2023 - 2025 
7.  06397  dr. Jelica Šumič Riha  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  382 
8.  28442  dr. Tadej Troha  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  299 
9.  12330  dr. Matjaž Vesel  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  188 
10.  53500  dr. Marisa Žele  Filozofija  Raziskovalec  2022 - 2025  35 
11.  11158  dr. Alenka Zupančič Žerdin  Filozofija  Vodja  2022 - 2025  448 
Povzetek
Zdi se, da se je nekje v času globalne finančne krize iz l. 2008 končal »konec zgodovine«, kot ga je razglasil Francis Fukuyama v 90. letih prejšnjega stoletja, in da je zgodovina spet začela teči. To je sovpadlo z začetkom nekaterih dramatičnih sprememb t. i. kapitalističnega reda, kar ni presenetljivo, saj je bila Fukuyamina teza vezana prav na triumf tedaj dominantne oblike kapitalizma. Vendar pa ta konec konca zgodovine zdaj v glavnem nastopa v obliki tega, da človeška zgodovina teče v smeri raznoraznih, med seboj povezanih katastrof: družbene, politične, okoljske, epidemiološke. V tem bi lahko videli razlog, da figura konca z vso močjo (ponovno) vstopa v naš imaginarij, naše razmišljanje in družbene interakcijo – prisotna je skratka bolj, kot je bila v času proglašenega konca zgodovine. Hkrati jo pogosto spremlja nejevera, zanikanje in upanje v »vrnitev« v neko predhodno stanje, ki se ga pogosto opisuje kot »normalnost«. Predlagan raziskovalni projekt se figure konca loteva s filozofske in psihoanalitične perspektive in raziskuje njeno konceptualno zgodovino in dialektiko. Vključuje tudi raziskovanje logičnih in časovnih paradoksov konca in končevanja, kakor tudi njune afektivne in/ali ideološke podmene. Cilj raziskave je boljše razumevanje tega, kako vprašanje konca nastopa v aktualnih razpravah, umestitev teh razprav v širšo zgodovinsko in pojmovno perspektivo, in oblikovanje pomembnega prispevka h konceptualizaciji konca. Hkrati bo ta konceptualni prispevek pomenljiv in relevanten tudi za številna družbena vprašanja, ki so del našega aktualnega soočanja z različnimi vrstami kriz. Kompleksni figuri konca se bomo približali s treh, sicer prepletenih, vidikov. Prvi se bo osredotočil na kozmološke razprave, povezane z vprašanji končnega in neskončnega, moderne ontologije temporalnosti in vprašanje zgodovinskosti. Drugi vidik zadeva načine, kako različne prakse, ki niso neposredno filozofske (umetnost, psihoanaliza) mislijo konec in njegove paradokse. Tretji vidik pa se bo osredotočil na afektivne, ideološke in eksistencialne modalnosti konca.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno