Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Razvoj modela napovedovanja zaposljivosti za univerzitetne študente v spletnem okolju: Razreševanje neusklajenosti spretnosti z uporabo LMS podatkov

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.01.00  Družboslovje  Vzgoja in izobraževanje   

Koda Veda Področje
5.03  Družbene vede  Izobraževanje 
Ključne besede
visokošolsko izobraževanje, zaposljivost študentov, neusklajenost spretnosti, razvoj spretnosti, spletno učenje, trg dela, obdavčitev dela, model napovedovanja, sistem za upravljanje učenja (LMS)
Vrednotenje (metodologija)
vir: COBISS
Organizacije (1) , Raziskovalci (1)
0590  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  38162  dr. Dejan Ravšelj  Ekonomija  Vodja  2022 - 2025  205 
Povzetek
Pomembne spremembe v globalnem in učečem se gospodarstvu, ki jih povzročajo številni družbenoekonomski izzivi, vključno s pandemijo Covid-19, zahtevajo hiter odziv, nova znanja ter prilagajanje spretnosti in kompetenc zaposlenih na vseh področjih dela. Potrebe gospodarstva namreč kažejo na povečanje tehnoloških in digitalnih spretnosti zaposlenih ter povečanje mehkih in transverzalnih spretnosti, ki vključujejo socialno in čustveno inteligenco, kritično in ustvarjalno mišljenje ter kompleksno obdelavo informacij. Zaradi visoke hitrosti in nepredvidljivosti sprememb v gospodarstvu pa morajo visokošolski sistemi študente opremiti z znanji in spretnostmi, potrebnimi na trgu dela, ki nam bodo omogočile uspešno soočanje z izzivi prihodnosti. Poleg tega je največja motnja visokošolskega izobraževanja v zgodovini, ki jo je povzročil Covid-19, resno postavila pod vprašaj kakovost znanja, spretnosti in kompetenc študentov, pridobljenih v spletnem učnem okolju. Kljub temu je prihodnost v veliki meri odvisna tudi od vsakega posameznika – študenta, pri čemer davčna politika vpliva na finančne pobude posameznikov za razvijanje spretnosti in njihovo aktiviranje na trgu dela. V skladu s tem obstaja nujna potreba, da visokošolski sistemi preučijo izzive in priložnosti pristopov spletnega učenja za razvoj spretnosti študentov in prihodnje potrebe trga dela. Poslanstvo projekta je izboljšati visokošolski in davčni sistem, ki je odporen na trenutne trende spletnega učenja in zahteve trga dela. V skladu s tem bo z uporabo podatkov sistem za upravljanje učenja (LMS) razvit model za napovedovanje zaposljivosti univerzitetnih študentov v spletnem okolju za reševanje neusklajenosti znanj in spretnosti na trgu dela, ki bo služil kot celostno vodilo za visokošolske in davčne organe ter druge glavne zainteresirane strani, kot so učitelji, študentski svetovalci, vodje programov, študenti in strokovnjaki za poslovne kadre. Natančneje, inovativni model napovedovanja zaposljivosti za študente v spletnem okolju bo temeljil na izvirni metodologiji, ki bo združevala podatke LMS in druge, ter gradi in razširja obstoječe okvire zaposljivosti študentov v tradicionalni izobraževalni postavi. Predlagani model napovedovanja zaposljivosti študentov bo prilagojen specifičnosti spletnega učnega okolja, procesu razvoja digitalnih spretnosti s posebnim poudarkom na značilnostih študenta. Poleg tega bo model napovedovanja zaposljivosti študentov upošteval nepredvidljivo dinamiko na trgu dela, pri čemer bo poudaril uspešnost študentov, neusklajenost spretnosti in zaposljivost. Nazadnje bo model napovedovanja zaposljivosti študentov razvit v skladu z okviri visokošolske in davčne politike. V skladu s tem se pričakuje vrsta izjemnih raziskovalnih rezultatov, ki bodo prispevali k znanstvenemu in praktičnemu razvoju področij izobraževalnih, davčnih in podatkovnih znanosti. Model napovedovanja zaposljivosti študentov bo temeljil na več kvantitativnih in kvalitativnih tehnikah pregleda literature (npr. bibliometrična analiza, analiza vsebine, sinteza faktorjev), pristopih zbiranja podatkov (npr. podatki LMS, vprašalniki, intervjuji) in metodah analize podatkov (npr. logistična regresija, diskriminantna analiza, odločitveno drevo). Intenzivna uporaba predlaganega modela napovedovanja zaposljivosti študentov bo omogočila visokošolskemu in davčnemu sistemu ter drugim deležnikom sprejemanje bolj informiranih in zanesljivejših odločitev na podlagi podatkov. Nepredvidljivo naravo zaposljivosti študentov bomo obravnavali s celostnim pristopom, ki bo olajšal doslej še nedosežen sistemski način izkoriščanja modeliranja napovedi zaposljivosti študentov za transformacijo visokošolskega izobraževanja. To bo postavilo pomembne temelje za nadaljnjo posodobitev visokošolskih in davčnih sistemov, vključno z drugimi deležniki, da se bodo ustrezno prilagodili prihodnjim izzivom.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno