Projekti / Programi
Razvijanje veščin 21. stoletja za trajnostni razvoj in kvalitetno izobraževanje v času hitrih tehnološko pogojenih sprememb gospodarskega, socialnega in naravnega okolja
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.00 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
|
Koda |
Veda |
Področje |
5.03 |
Družbene vede |
Izobraževanje |
Izobraževanje za trajnostni razvoj; transformativno učenje; pedagoška sprememba; večkriterijski modeli odločanja; umetna inteligenca; na študenta osredotočeno z IKT podprto učenje; veščine višjega miselnega reda; naravoslovna, matematična, digitalna in okoljska pismenost.
Organizacije (1)
, Raziskovalci (14)
0588 Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Povzetek
Hitre in tehnološko pogojene spremembe v našem družbenem, gospodarskem, naravnem in digitalnem okolju zahtevajo preoblikovanje strategij, metod, pristopov poučevanja in učenja, da bi zadostili trajnostnim potrebam sodobne družbe. Značilnosti kakovostnega izobraževanja so opredeljene (1) vsebinsko kot veščine 21. stoletja za delovanje v globalni družbi, ustvarjalnost in inovativnost, tehnološke veščine in spretnosti, medosebne veščine, ter (2) izvedbeno kot samo-regulativno učenje, učenje prenosljivih znanj, veščin in spretnosti, problemsko in sodelovalno učenje osredotočeno na samega študenta.
Ta raziskava pristopa k prepoznavanju in analiziranju elementov za učinkovito izobraževanje bodočih učiteljev za trajnostni razvoj s pomočjo modelov za večkriterijsko odločanje z uporabo rešitev umetne inteligence IKT podprtega učenja za razvijanje sposobnosti kritičnega mišljenja in odločanja, presoje, pogajalskih sposobnosti, vodenja, prevzemanje tveganj, timskega dela, reševanja problemov kot tudi samoregulacije.
Temeljni namen predlaganega raziskovalnega projekta je identificirati dejavnike, ki prispevajo k razvoju miselnih veščin višjega reda bodočih učiteljev za izobraževanja za trajnostni razvoj. Učitelji so ključni deležniki v procesu razvijanja pismenosti in kompetenc učencev v osnovnih šolah, zato jim bo v predlaganem projektu razviti tehnološko pogojen in disciplinarno prenosljiv model osnovan na dejavnikih izobraževanja za trajnostni razvoj v veliko pomoč pri oblikovanju in implementaciji pedagoške spremembe s pomočjo tehnologije. Tako usposobljeni učitelji bodo ključni nosilci transformativnega učenja v kontekstu inovativne pedagogike v šoli kot tudi razvijalci in izvajalci inovativnih pedagogik za kakovostno izobraževanje in dvig ravni pismenosti učencev.
Raziskava je zasnovana trostopenjsko, in sicer kot (I) Določitev dejavnikov za kakovostno izobraževanje učiteljev v smeri doseganja ciljev tehnološko pogojenega trajnostnega razvoja in veščin 21. stoletja. (II) Izdelava, implementacija in vrednotenje učnih modelov, zasnovanih na modelih večkriterijskega odločanja pri bodočih učiteljih. (III) Izdelava, implementacija in vrednotenje transfernih učnih modelov za razvoj veščin pri učencih.
Pri raziskovalnem delu bomo uporabili kvantitativne in kvalitativne tehnike zbiranja podatkov: struktuirane (vprašalniki in preizkusi veščin) in nestruktuirane (intervju, opazovanje, dokumenti in triangulacija). V skladu z načinom in nivojem zbiranja podatkov bomo uporabili kvalitativne in kvantitativne postopke obdelave podatkov. Pri izdelavi večkriterijskih modelov odločanja bo uporabljena metodologija temelječa na analitičnih hierarhičnih in mrežnih procesih rešitev umetne inteligence.
Izvirnost pripisujemo raziskovanim dejavnikom z IKT pogojene pedagoške spremembe za doseganje ciljev trajnostnega razvoja pri bodočih učiteljih, izmerjenem stanjem njihovih veščin 21. stoletja ter njihovim vplivom na kakovost tehnološko podprtega pouka v osnovnih šolah, ki se kaže tudi v dvigu ravni pismenosti. Zasnova in implementacija transformativnega učenja v kontekstu inovativne pedagogike lahko pomembno prispeva k učinkovitem doseganju ciljev izobraževanja za trajnostni razvoj. Pričakujemo, da bomo z rezultati projekta pridobili empirično in eksperimentalno verificirane argumente (1) za uporabo izdelane metodologije določitve učinkovite pedagoške spremembe na področju izobraževanja bodočih učiteljev, (2) za implementacijo na študenta osredotočenega z IKT podprtega učenja in poučevanja kot sinonima za kakovost visokošolskega poučevanja učiteljev v času tehnološko pogojenih in dinamičnih sprememb širšega okolja (3) za transformativno učenje osnovnošolcev kot izhodišča za dvig ravni različnih pismenosti.
Rezultati bodo pomemben prispevek k razvoju pedagoških znanosti in zvišanju kakovosti izobraževanja za razvijanje veščin 21. stoletja v smeri trajnostnega razvoja, konkurenčnosti na trgu dela in blagostanja družbe.