Mednarodni projekti
Safety tolerance zone calculation and interventions for driver-vehicle-environment interactions under challenging conditions
Organizacije (2)
, Raziskovalci (3)
0552 Univerza v Mariboru
0797 Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
53162 |
dr. Chiara Gruden |
Promet |
Mladi raziskovalec |
2019 - 2023 |
64 |
2. |
14022 |
mag. Vlasta Rodošek |
Promet |
Raziskovalec |
2019 - 2023 |
173 |
3. |
16170 |
dr. Matjaž Šraml |
Promet |
Vodja |
2019 - 2023 |
495 |
Povzetek
Cilj tega projekta je vzpostaviti okvir za določanje, razvoj, testiranje in potrjevanje kontekstu prilagojene 'varnostne tolerance cone' za vožnjo na cesti, v okviru pametnega sistema za ocenjevanje in spremljanje voznika ter cestnega okolja (i-DREAMS). Projekt bo upošteval, po eni strani, dejavnike, povezane z voznikom (starost, izkušnje z vožnjo, varnostni odnosi in zaznave itd.) ter fiziološke kazalnike tveganja v realnem času (npr. utrujenost, motnje, stres itd.), in po drugi strani, kazalnike kompleksnosti naloge vožnje (npr. čas dneva, hitrost, gostota prometa, prisotnost ranljivih udeležencev v prometu, slabo vreme itd.). Nenehno ocenjevanje v realnem času bo spremljalo in določilo, ali se voznik nahaja znotraj sprejemljivih meja varne vožnje (tj. varnostna tolerance cona). Poleg tega bodo razvite intervencije, usmerjene na varnost, da preprečijo, da bi se vozniki preveč približali mejam nevarne vožnje, ter da bi jih vrnili v varnostno tolerančno cono. Te intervencije bodo obsegale tako intervencije v realnem času, tj. med vožnjo v vozilu, kot tudi druge intervencije, usmerjene na izboljšanje znanja, odnosov, zaznav in vedenjskega odziva voznikov v zvezi z varnostnimi tehnologijami, situacijami in vedenji. Področja uporabe bodo vključovala: nove intervencije za izboljšanje varnosti na cestah, izboljšanje počutja voznikov in prenos nadzora med človekom in vozilom. Začetno testiranje bo potekalo v okolju simulatorja vožnje, nato pa bodo obetavne intervencije testirane in potrjene v resničnih pogojih na testnem območju, ki vključuje 600 voznikov v 5 državah EU. Razviti bodo tržni načrti za podporo gladkemu prehodu preiskovanih tehnologij na trg, izkušnje iz primerov uporabe v različnih evropskih državah pa bodo uporabljene za širjenje najboljših praks.