Mednarodni projekti
Organizacije (3)
, Raziskovalci (1)
0589 Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
0796 Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
2565 Univerza v Mariboru Filozofska fakulteta
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
29322 |
dr. Natalija Ulčnik |
Jezikoslovje |
Vodja |
2017 - 2020 |
302 |
Povzetek
Namen projekta je izdelati inovativno interaktivno učno e-okolje, namenjeno bogatitvi pouka slovenščine, povečanju motivacije za učenje, pridobivanju dodatnih jezikovno-digitalnih kompetenc ter izboljšanju zmožnosti tvorjenja in razumevanja besedil. Naši cilji so: pripraviti korpus aktualnih obsegovno in vsebinsko raznovrstnih besedil, povezanih z interesi ciljne skupine; na osnovi korpusnega gradiva izdelati trajnostna samostojno delujoča e-orodja za avtomatsko tvorjenje in pregledovanje vaj ter orodja smiselno podpreti s celovitimi slovarsko-slovničnimi in jezikovnonormativnimi opisi. Posebno pozornost bomo namenili zapostavljenemu prikazu idiomatičnih jezikovnih prvin ter izkoristili potencial za njihov atraktiven jezikovni opis.
Ključne projektne dejavnosti so vezane na izdelavo korpusa jezikovno-vsebinsko relevantnih besedil, dinamičnih e-orodij in slovenistične baze znanja, podprte z inovativnimi didaktičnimi pristopi.
Sodelujoči VIZ bodo v vseh projektnih fazah aktivno vključeni v sooblikovanje, izpopolnjevanje in usposabljanje za optimalno (iz)rabo učnega e-okolja.
Ciljna skupina so učitelji slovenščine ter osnovnošolci od šestega razreda in srednješolci – uporabniki, sposobni tvorjenja daljših besedil, a s primanjkljaji v jezikovnem izražanju in razumevanju besedil, ki pa se lahko odpravijo s predvidenim trajnostno naravnanim učnim e-okoljem.
Kratkoročni učinek projekta bo raba novo izdelanega e-okolja in z njim povezanih didaktičnih smernic neposredno vključenih 14 VIZ v projekt, dolgoročni rezultat pa s pomočjo prosto dostopnega e-okolja okrepljena zmožnost jezikovnega izražanja in razumevanja vseh uporabnikov.