Projekti / Programi
Izboljšanje dinamične karakteristike tlačno polnjenih dizelskih motorjev
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
2.03.02 |
Tehnika |
Energetika |
Goriva in tehnologija za konverzijo energije |
Koda |
Veda |
Področje |
T455 |
Tehnološke vede |
Motorji in pogonski sistemi |
T190 |
Tehnološke vede |
Elektriško inženirstvo |
motorji z notranjim izgorevanjem, dizelski motorji, turbopuhalo, pospeševanje
Organizacije (2)
, Raziskovalci (4)
0248 MAHLE Electric Drives Slovenija d.o.o., Električna in elektronska oprema
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
12960 |
Stojan Markič |
Električne naprave |
Raziskovalec |
1999 - 2000 |
14 |
0782 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo
Povzetek
Pospeševanje turbopuhala (TP) na dizelskih motorjih dobi svoj pomen v pogojih hitrega pospeševanja vozila. Odziv TP namreč ni skladen s pričakovanji voznika; zaradi mehanskih (vztrajnost), deloma pa tudi tokovnih pojavov , je reakcijski čas puhala predolg. Obstaja zamisel, da bi bilo mogoče ohišje TP opremiti s statorskim navitjem, rotor puhala pa bi bil v svoji izvirni obliki tudi rotor asinhronskega motorja. Raziskave zasnove in delovanja, ter možnosti pospeševanja mas so v literaturi za obstoječe geometrijske možnosti uporabe neznane. Prav tako bi bilo smiselno raziskati tudi alternativne možnosti pospeševanja TP motorja s stisnjenim zrakom.