Mednarodni projekti
Modular Approach to Hybrid Electric Propulsion Architecture
Koda |
Veda |
Področje |
T003 |
Tehnološke vede |
Transportna tehnologija |
Organizacije (4)
, Raziskovalci (2)
2583 PIPISTREL Podjetje za alternativno letalstvo d.o.o.
0552 Univerza v Mariboru
0796 Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
29243 |
dr. Domen Mongus |
Računalništvo in informatika |
Raziskovalec |
2017 - 2021 |
297 |
0797 Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
09100 |
dr. Stane Božičnik |
Promet |
Vodja |
2017 - 2021 |
374 |
Povzetek
Cilj projekta MAHEPA je zmanjšanje razkoraka med raziskavami in proizvodnjo nizko-emisijskih pogonskih tehnologij, ki bi omogočile doseganje okoljskih ciljev na področju letalstva do leta 2050.
V projektu bosta razviti dve različici visoko učinkovite, nizko-emisijske, serijske hibridno-električne pogonske konstrukcije, ki bosta preizkušeni v ustreznem okolju (doseganje stopnje tehnološkega razvoja TRL 6). V prvi različici bo kot primarni vir uporabljen električni generator v povezavi z motorjem z notranjim izgorevanjem, v drugi različici bodo kot vir energije uporabljene vodikove celice. Izvedba v dveh različicah bo tako prikazala prilagodljivost pogonske konstrukcije. Obema različicama bo skupen kontrolni modul z naprednimi metodami upravljanja in nadzora nad močjo, ki omogoča optimizacijo misij in dosega ter nadzor emisij hibridnega-električnega letala. Novost bodo predstavljale komponente močnostne elektronike, predvsem visoko-učinkovit električni pogonski motor in inverter nove generacije. Obe različici pogonske konstrukcije bosta preizkušeni s testi letenja, ki bodo izvedeni na različnih manjših letalih, namen le-teh pa bo pokazati fleksibilnost pogonskih sistemov in možnost uporabe na večjih letalih. Vizionarska študija izvedljivosti, ki bo preučila možnosti uvedbe obeh tehnologij v komercialno letalstvo, bo zaključila projekt.
Projekt MAHEPA bo na osnovi pridobljenega tehnološkega znanja in podatkov testnih poletov ocenil uspešnost in učinkovitost delovanja ter zmožnost zmanjšanja emisij z uporabo obeh tehnologij. Na tej podlagi bodo lahko izdelani zaključki o možnostih uporabe tehnologij za megavatne pogonske hibridne sisteme na ogljikovodik in vodik z ničelno emisijo. Razvoj novih pogonskih sistemov za manjša letala odpira vrata za razvoj novih, komercialnih, nizko emisijskih in visoko učinkovitih letal.