Nalaganje ...
Mednarodni projekti vir: SICRIS

Modular Approach to Hybrid Electric Propulsion Architecture

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje
T003  Tehnološke vede  Transportna tehnologija 
Organizacije (4) , Raziskovalci (2)
2583  PIPISTREL Podjetje za alternativno letalstvo d.o.o.
0552  Univerza v Mariboru
0796  Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  29243  dr. Domen Mongus  Računalništvo in informatika  Raziskovalec  2017 - 2021  297 
0797  Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  09100  dr. Stane Božičnik  Promet  Vodja  2017 - 2021  374 
Povzetek
Cilj projekta MAHEPA je zmanjšanje razkoraka med raziskavami in proizvodnjo nizko-emisijskih pogonskih tehnologij, ki bi omogočile doseganje okoljskih ciljev na področju letalstva do leta 2050. V projektu bosta razviti dve različici visoko učinkovite, nizko-emisijske, serijske hibridno-električne pogonske konstrukcije, ki bosta preizkušeni v ustreznem okolju (doseganje stopnje tehnološkega razvoja TRL 6). V prvi različici bo kot primarni vir uporabljen električni generator v povezavi z motorjem z notranjim izgorevanjem, v drugi različici bodo kot vir energije uporabljene vodikove celice. Izvedba v dveh različicah bo tako prikazala prilagodljivost pogonske konstrukcije. Obema različicama bo skupen kontrolni modul z naprednimi metodami upravljanja in nadzora nad močjo, ki omogoča optimizacijo misij in dosega ter nadzor emisij hibridnega-električnega letala. Novost bodo predstavljale komponente močnostne elektronike, predvsem visoko-učinkovit električni pogonski motor in inverter nove generacije. Obe različici pogonske konstrukcije bosta preizkušeni s testi letenja, ki bodo izvedeni na različnih manjših letalih, namen le-teh pa bo pokazati fleksibilnost pogonskih sistemov in možnost uporabe na večjih letalih. Vizionarska študija izvedljivosti, ki bo preučila možnosti uvedbe obeh tehnologij v komercialno letalstvo, bo zaključila projekt. Projekt MAHEPA bo na osnovi pridobljenega tehnološkega znanja in podatkov testnih poletov ocenil uspešnost in učinkovitost delovanja ter zmožnost zmanjšanja emisij z uporabo obeh tehnologij. Na tej podlagi bodo lahko izdelani zaključki o možnostih uporabe tehnologij za megavatne pogonske hibridne sisteme na ogljikovodik in vodik z ničelno emisijo. Razvoj novih pogonskih sistemov za manjša letala odpira vrata za razvoj novih, komercialnih, nizko emisijskih in visoko učinkovitih letal.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno